Hogy mi hasonlóság az adatbázis vásárlás és egy utasszállító repülőgéppel történő landolás között, ha laikus vagy? Nos! Az inspirációt egy nemrég látott videóból merítettem, ahol egy költői kérdést tesznek fel: vajon le tud tenni egy utasszállítógépet egy utas? Mivel régóta érdekel a repülés, ezért rögtön rázoomoltam, rácuppantam erre a videóra és megnéztem. És valóban egy Boeing szimulátorba beültetnek egy hölgyet, aki robotpilótával és egy felkészült pilóta rádiós utasításai alapján sikeresen landol a géppel, amelyet önállóan kétségkívül ripityára törne. Azonban még így is patakokban úszik a verejtéktől, mert elég hiteles ez a szimulátoros történet, így beleéli magát az ember lánya. Utána meginterjúvolja a pilóta a hölgyet, hogy szerinte képes volna egy utas lerakni a gépet? A hölgy kétséget kizárva állítja, hogy biztosan nem, mert nagyon bonyolult műveletek sorát kellett beállítani. Így biztosra veszi, hogy egy utasnak ez nem sikerülhet.
Adatbázis vásárlás: Mire kerestem ezután a választ?
Erre: Vajon egy laikus képes megfelelő marketing adatbázist realizálni? És aztán képes arra szakszerűen kiküldeni egy hírlevelet? A válaszom az eddigi tapasztalataim alapján az, hogy: NEM, mert ez is egy külön szakma, amely rengeteg olyan területet rejt magába, amelyről fogalma sincs a legtöbb cégvezetőnek, tulajdonosnak,értékesítőnek, de még sok marketingesnek sem! Nézzük meg, hogy miért ilyen nehéz történet ez az adatbázis vásárlás?!
Adatbázis vásárlás: Miről ismered fel a kamu cégeket, személyeket?
Már eleve a beszerzéssel meggyűlhet a bajod, mert 20 milliós büntetéseket zsebelhetsz be, ha kamu adatbázis vásárlásra adod a fejedet. Márpedig abból áll a felkínált ajánlatok 95%-a, így nem lesz nehéz belefutnod valamelyikbe… Milyen a kamu e-mail adatbázis? Az én olvasatomban a kamu marketing adatbázis egy nem törvényes, nem hivatalos forrásból származik. Vagy egész egyszerűen letöltötték a neten szereplő emberek e-mail címeit, amelyek így nem felhasználhatóak. Következésképpen nagyon megbüntetik azokat, akik ezeket használják, mert az emberek hidegrázást kapnak a kéretlen hírlevelektől. A kör hamar bezárul, mert az emberek ezért tesznek (feljelentik a kéretlen levélküldőket) is, hogy vétkesek elnyerjék méltó jutalmukat… Tehát itthon is szinte csak ilyen ajánlatokba futsz! De milyen az ilyen? Nincs fent elérhetőség, cégnév, székhely, arcfotó, netán videó a tulajról. Nincs vonalas telefonszám, amely még mindig a komolyságot tükrözi, mert mobilja bárkinek lehet. Két lényeges pontja azonban minden ilyen oldalnak van, az egyik, hogy nagyon kedvezően ajánl több ezer, tízezer vagy százezer, netán milliós nagyságrendű e-mail címet. A másik lényeges pontja, hogy semmilyen formában nem vállalja fel magát. Tehát ezeken az oldalakon nem fogsz arcfotót látni a tulajról, vezetőről, az egészen biztos! És akkor az apróhirdetések hihetőségéről már nem teszek említést, mert azok aztán már minden komolyságot mellőznek.
Adatbázis vásárlás: Mi alapján válassz partnert?
A választásod alapja kell legyen, hogy a cég, amelytől rendelsz:
- Komoly referenciákat tudjon felmutatni.
- Rendelkezzen székhellyel, telephellyel, amely leinformálható.
- Rendelkezzen telefonszámmal, a vonalas telefon még komolyabb alapokat jelent.
- Szerintem fontos, hogy egy vállalkozó az arcát adja a termékéhez! Ez bizonyítja a feddhetetlenségét, megbízhatóságát.
- Jelentős, ha van tréning anyagjuk, magazinjuk, amely a szakmaiságukat bizonyítja.
- És nem utolsó sorban az is fontos, hogy legyenek ajánlásaik, ez egyben számodra is garancia, hogy jó lóra teszel!
Adatbázis vásárlás: Miért bízd szakértőre?
A fenti példámból kiindulva a te érdeked, hogy ne saját magad láss hozzá az e-mail adatbázis vásárláshoz és építéshez, mert összetett feladat. A házépítéshez is mérnököt, generál kivitelezőt, ácsot, gázszerelőt hívnak. Azonban azt figyeltem meg, hogy a sok olcsó, ingyenes marketing workshop elhiteti a cégvezetők, tulajdonosok, értékesítők egy részével, hogy milyen egyszerű is az adatbázis marketing. Milyen egyszerű hírlevelet írni és kiküldeni. Kiküldeni a hírlevelet egy gombnyomás! Azonban a fontos kérdés, de előtte hány óra ment el teszteléssel? És utána pedig az a kérdés, hogy hány címzett kapta kézhez, mert ez már korántsem egyértelmű. Ugyanis rengeteg levél landol a szemétben. Ha az első hírleveled vagy egy ominózus marketing leveled nem jó, akkor azzal sokat tudsz rontani az e-mail adatbázis összképén.
Adatbázis vásárlás: Már a kiküldés előtt is vége lehet mindennek!
Szóval egy szónak is száz a vége, a szakértő tudja mit kell tenni. Vagy mégsem? Ide kapcsolódik egy az utóbbi hetekben zajló tesztelés története, amely nem akarta lehozni a várva várt sikereket. Ugyanis bármit tettünk a levél roppant rossz értékeléseket kapott a tesztelésre használt programok körében. Ebben benn van az is, hogy több szerveren keresztül kerül kiküldésre a levél, amely rendesen megbonyolítja a hibaforrások és a faktorok számát is. Az egészet még pikánsabbá teszi, hogy ezek a rendszerek különböző érdekeltségi körökhöz tartoznak. Már majdnem feladtuk, de 3 hét után végre sikerült kideríteni, hogy mi miatt borult el az egész kártyavár a hírlevél kiküldések során. Ezt biztosan állíthatom, hogy egy laikus nem is észlelte volna ezt a problémát. Csak azt, hogy senki sem kapta meg a hírlevelét…
Adatbázis vásárlás: Miért bízz meg adatbázis marketing szakembert?
Egy nyomós érv mellettünk, mellettem! Lehet, hogy milliós üzletet építhettél volna egy ötletedből, ha a címzettek meg is kapják a leveledet. És még nagyobbat építhettél volna, ha a leveled elég meggyőző ahhoz, hogy el is olvassák a mondanivalódat. De ez már csak profi hírlevélkiküldéssel és még komolyabb hírlevél szövegírással lehetséges. Nagyon nem mellékes a hírlevél kiküldésed milyensége, mert ahhoz mi például 8 szoftvert használunk. Mármint a kiküldéshez és az előzetes szerkesztésekhez, elemzésekhez, tehát ez egyáltalán nem is olyan könnyű feladat.
Marketing adatbázis építés: Miért fontos ez még mindig?
A marketing adatbázis építése egy folyamat kell legyen a vállalkozásodban, amelyből aztán folytonosan “veszed ki” az új érdeklődőket, vásárlókat. Ezzel meg tudod többszörözni az érdeklődőid számát, mert nagyon sokan egyébként elmennének az oldalról. De ha van mód rá, hogy megszerezd a címüket (és ezt meg kell teremteni), akkor ezzel növeled a jelöltek számát. Plusz ezzel csökkented a csak úgy távozók számát az (webshop-ra ugyanúgy érvényes, sőt…) oldaladról.
Te is ügyesen szeretnél landolni az e-mail adatbázis vásárlásban!
Te is ügyesen szeretnél landolni az e-mail adatbázis vásárlásban és nem pofára esni? Akkor keress meg bátran, mert már +350 e-mail adatbázist építettem meg az elmúlt évtizedben, sőt már közösségi oldalak bázisát is építem az elmúlt 5 évben, így abban is fogok tudni neked segíteni. Tetszett az írásom, akkor oszd meg kérlek másokkal is. Nyomj egy megosztást, lájkot. Előre is köszönöm.