Az épített címlista más megközelítésbe helyezi az ügyfélszerzést. Hogyan működik egy ilyen címlista építés? A vásárolt címlistákkal ellentétben itt nyilatkoztatjuk a leendő hírlevél regisztráltjaidat, hogy kérjék a leveledet, önkéntesen regisztráljanak. Próbáltál már ráerőszakolni másra egy terméket vagy szolgáltatást? Tapasztaltad már, hogy mennyire ciki a tukmálás? Vajon te is beleuntál már az ilyesfajta megközelítésbe?
Talán ezért is jársz itt nálam, mert már megtanultad a nagy leckét, hogy a vásárlókra nem lehet ráerőltetni a terméket. A vásárolt címlistáknál mit is csinál egy vállalat, amikor elkezdni kiküldeni a hírleveleket? Egy olyan közegnek próbál értékesíteni, akik soha életükben nem hallottak arról a cégről, nincs meg a bizalom a cég irányába, de az rögtön eladni akar nekik. Arról már nem is beszélve, hogy ezen címlisták tagjai nem regisztráltak a hírlevélre, nem kértek tájékoztatást. Sőt 90%-ban zavarónak tartják az ilyen kéretlen leveleket, inkább 100%-ban.
Miben más tehát egy épített címlista a vásároltnál? Ahogy feljebb sugalltam egy épített címlista hatékony, kiszámítható bevételeket képes termelni, amellyel a versenytársakat messze felül tudod múlni. Az épített címlisták tagjai ugyanis kérték a te hírleveledet, már ismerni fognak, amikor megkeresed őket. Lesz hivatkozási pontod, hogy itt és ekkor és arra regisztrált és te azért keresed, mert…
Jelentős különbség van egy épített és egy SPAM címlista között? Most már biztosan látod, érzed, hogy bizony nagy szakadék van a kettő között. Ezen felül etikai és más kérdésekbe most bele sem mennék, hogy mennyivel szebb dolgozni egy épített címlistával. Aztán arról sem ejtenék szót, hogy aki SPAM címlistákkal játszadozik, annak aztán görcsben lehet a gyomra és NON-STOP stresszezhet azon, hogy na vajon feljelentenek vagy sem.
Biztosan érdekel, hogy mennyire jelentős a különbség egy épített címlista és egy SPAM címlista között? Tudnod kell, hogy többféle építési metódus létezik. Egy ilyen “soha nem hallottak rólad” adatbázis és egy épített között 70-90% differencia az általános különbség. A vásárolt listáknál a megnyitási arány, ez az arány mutatja meg, hogy hányan nyitották meg a leveledet. Nos, ez roppant minimális 1-4% és ebből is néhány kattintás születik… Az is nagyon minimális, 0,01-1% között mozog.
Az épített címlista aránya ezzel szemben a te tehetségedtől is függ elsősorban, de 15-50% is lehet. Szóval nem is lehet összehasonlítani a címlistákat a hatékonyságuk jegyében, vagyis nem érdemes, mert az épített annyival jobb, erősebb és hatékonyabb, hogy messze felülmúlja a kalóz társát.