Mi az a landing oldal és hogyan készítsem el jól?

Tartalomjegyzék:

Landing oldal fogalma
A landing oldal szerepe a hírlevélben
A landing oldal felépítése
   Vonzó címsor
   Főkép és további képek
   Egyértelmű szöveg

   Call to action mondat
   Call to action gomb vagy form
   Chet ablak
   Köszönő oldal
Amit ne tartalmazzon egy landing page

 

Mi az a landing oldal és hogyan készítsem el jól?

A landing oldal fogalmát sokan nem tudják vagy össze keverik más fogalommal. A zavarnak sokszor az oka, hogy ezt a fogalmat széles értelemben is vehetjük. A landing oldal jelentheti a weboldaladat, ahová egy linkről érkezik a látogató. A marketingesek azonban azt a definiciót értik ez alatt, hogy egy kifejezetten olyan oldal, ahol valamilyen konverziót szeretnének elérni. Legtöbb esetben a weboldaladtól különálló oldalt jelent.

Egy linknél nagyon fontos, ha rákattint az olvasó releváns tartalommal találja szembe magát. Irányíthatjuk a kategória oldalra, a termék oldalra vagy egy blogbejegyzésre. Az oldalunkon viszont nem csak ezt látja az olvasó. Látja a fenti menüsort, bal oldalt a kategória választót, a hírlevélre feliratkozást, az akciós termék ajánlót és így tovább. Ahogy halad lejjebb a láblécben megtalálja a fontosabb menüpontokat, a Facebook dobozt stb. Ezek mind-mind elterelik a figyelmét. Lehet, hogy megnézi az érkező oldalt, de azután elkalandozik más merre. Így nem azt teszi, amit vártunk tőle. A szűkebb értelemben vett landing page arra való, hogy ezt kiküszöböljük.

 

A landing oldal szerepe a hírlevélben

 

A hírlevél írásban gyakran elhelyezünk linkeket, ami a weboldalunkra visz. A képeket is kattintható linkként helyezzük el és rendszerint call to action gombot is használunk a levelünkben. Ezzel az a célunk, hogy mindenképp a weboldalunkon landoljon az olvasó és ott cselekvésre ösztönözzük. Ha olyan levelet készítünk, ami egy téma köré épül és egyetlen egy célt szeretnénk vele elérni, akkor érdemes egy különálló, egyedi landing page-t készíteni. Például, ha egy termék csomagot szeretnénk eladni kedvező áron. Esetleg azt szeretnénk, hogy feliratkozzon egy előadásunkra az olvasó.

A landoló oldal nagy előnye, hogy pontosan mérni tudjuk honnan érkeztek a látogatók és abból mennyi konverzió származott. Tesztelj le a hírlevél küldő szoftveredben egy olyan hírlevelet, ami a weboldalad termék oldalára visz és ugyan ezt a hírlevelet készítsd el úgy, hogy egy egyedi landoló oldalra visz. Nézd meg melyik ér el nagyobb konverziót!

A webshop termék oldalára vitt vásárló bizonyos elrendezésben találja a termék képeket, leírást, hasonló termékeket, kiegészítő termékeket, kosár gombot stb. A landing oldalon te szabod meg, hogy mit mi után nézzen meg és mikor cselekedjen.

 

A landing oldal felépítése

 

Vonzó címsor

Kell egy vágykeltő címsor, ami leírja miről is szól az ajánlat.

 

landing oldal jó címsor

 

Főkép és további képek

Az oldal tetején helyezz el egy vágykeltő képet, ami olyan lesz akár egy főoldali banner. Az oldalon a szöveg között aztán helyezz el több képet is.

 

Egyértelmű szöveg

A szöveg ne olyan legyen, mint egy blogbejegyzés. Legyen teljesen világos, érthető mit is akarunk ezzel az oldallal elérni. Írjunk nagyobb betűtípussal, emeljük ki a lényeget. Szedjük pontokba az érveket, előnyöket, tulajdonságokat. Tegyünk bele több vásárlás ösztönző eszközt. Például néhány vevői véleményt és képet a termék használata közben.

landing oldal szöveg minta

 

Call to action mondat

Írjunk egy remek cselekvésre ösztönző mondatot és emeljük ki.

 

Call to action gomb vagy form

A cselekvésre ösztönző mondatunk alá rakjunk be egy feltűnő call to action gombot vagy akár egyből a feliratkozáshoz szükséges formot. Ha hosszú landing oldalt készítünk, akkor ezt a gombot vagy feliratkozó űrlapot akár több helyre is betehetjük. Törjük meg vele egy kicsit a szövegünket ott, ahol már el tudja dönteni az olvasó, hogy ez neki kell vagy sem. Akik hamar döntésre jutnak, azoknak ne kelljen az oldal legaljára görgetni.

landing oldal regisztrációs form

A call to action gomb egyben legyen a kosár gomb. Tehát, ha rákattint az olvasó egyből találja magát a pénztár oldalon, ahol már csak az adatait kell megadnia. Semmi esetre se vigyük egy termék oldalra, ahol még válogathat! Sok esetben az ilyen landing page vásárlásoknál magát a pénztár oldalt is úgy alakítják ki, hogy onnan már ne lehessen más oldalra eltévedni. Egyenes út vezet a megrendelés véglegesítéséhez.

 

Chet ablak

A landing oldalon jól jöhet a jobb alsó sarokban egy chet ablak. Lehet, hogy az olvasó nem kapott mindenre választ és ezzel egy perc alatt eloszlathatod a kétségeit. Még egy eszköz, hogy ösztönözd a vásárlásra.

 

Köszönő oldal

A feliratkozás vagy vásárlás után vigyük egy egyedi köszönő oldalra. Így tudjuk majd mérni az innen érkező konverziókat is. Ez mellett pedig egyedi oldalt tudunk készíteni és akár további cselekvésre ösztönözni az ide érkezőket.

 

Amit ne tartalmazzon egy landing page

Fontos arról is beszélnünk, hogy mi az amit ne tartalmazzon egy ilyen landoló. Képzeljük el úgy ezt az oldalt, hogy teljes szélességében csak szövegezést és képeket látunk.

  • Ne jelenjen meg a bal felső sarokban a logó. Ez mindenki számára egyet jelent egy linkkel a főoldalra.
  • Ne legyen felső és oldalsó menüsor, semmi! Fontosnak érzed a kapcsolat oldalt vagy mondjuk a szállítási információk menüpontot? Tedd bele a landig oldal szövegedbe az ezzel kapcsolatos fontos információkat. Azt viszont ne engedd, hogy külön oldalra vigyen egy ilyen információ szerzés.
  • Ne legyenek modulok! Akciós ajánlat, mások ezt vásárolták, intelligens termék ajánló és még sok más. Ezeket mind felejtsd el! Egyetlen egy termékre vagy szolgáltatásra összpontosíts itt és azt akard eladni.
  • Ne legyenek közösségi oldal ikonok, még megosztó gomb sem! Ezek mind egy másik oldalra viszik az olvasót. A megosztásra ösztönző gombot és a Facebook rajongók gyűjtését tedd inkább a köszönő oldalra.

A hírlevél szoftverekben már szinte alap funkció egy ilyen landing oldal készítő. Nézd meg neked milyen lehetőségeid vannak itt. A bérelhető webáruházak többségében is van ilyenre lehetőség. Ott is szuper landing oldalakat készíthetsz. Az interneten pedig még ingyenes verziókat is találsz.

A landing oldal még azért is nagyon jó, mert segíti azokat a vevőket, akik nehezen vásárolnak az interneten. Akiknek már az nehézkes, hogy megtalálják a webshopban, amire szükségük van. Akiknek a pénztár folyamat túl bonyolult és rendszeresen elakadnak valahol.

Használd ki ezt a szuper marketing eszközt és érj el vele nagyobb konverziót! Kérhetsz szakértői segítséget is, hogy a landing oldalad már a kezdetektől jól konvertáljon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!