Egy hírlevél megírása és megszerkesztése főként a tartalmi rész elkészítéséből áll. Azonban ahhoz, hogy ezt megnyissák, egy olyan ütős címsorral kell felhívnunk az olvasó figyelmét, ami ellenállhatatlanná teszi számára a tartalmat is. Igen ám, azonban roppant kevés terünk van megragadni az emberek figyelmét. De akkor mit lehet tenni? Milyen szavak működnek jól melyeket érdemes kerülni?
A jó vagy a rossz hírt mondjuk először? Mi most kivételesen a rosszal kezdünk.
Vegyük sorra mik azok az alapvető bakik, amiket nagyon sok vállalkozó elkövet. Talán a legáltalánosabb mind közül az unalmas semmitmondó címsor. Persze ez is nézőpont kérdése, így nézzünk egy példát, hogy mire gondolunk. Tegyük fel, hogy Ön egy barkács áruházat üzemeltet és szeretné eladni a Bosch csiszológépeit, amiből többet rendelt a kelleténél. Ön melyik címsorral érkező hírlevelet nyitná meg szívesebben: „ Bosch csiszológép akciós áron” vagy „ Fúrna faragna, de nincs mivel? Akkor ezt látnia kell!” Ugye, hogy a második lényegesen jobban hangzik és eredetibb?
SOHA NE HASZNÁLJON CSUPA NAGY BETŰT! Mert ez nem csak nagyon zavaró a szemnek, de még olyan hatást is kelt, mintha ordibálna az emberrel. Annak pedig nyilván senki nem örül.
Kerüljük, az olyan kifejezéseket, mint az „elképesztő akció” , kihagyhatatlan ajánlat” vagy „óriási árzuhanás”. Ezek a frázisok már teljesen elhasználtak és elég erősen Tele Shop érzést keltenek, ami nem éppen egy profi cég hatását kelti.
Csak akkor szólítsuk a keresztnevén a címlistánkon szereplőket, ha minden címhez ismerjük is a tulajdonos nevét. Ha akár csak néhány akad köztük, akiknél ez az információ hiányzik, akkor inkább hanyagoljuk, mert ez felér egy sértéssel.
Akkor milyen egy jó címsor?
Egy jó címsor vágyakat ébreszt, mégpedig ellenállhatatlan vágyakat arra, hogy elolvassák a hírlevelet. Ez rendben van, de hogyan érhetjük el? Úgy, hogy kilépünk a komfort zónánkból és az olvasót is kirángatjuk onnan. Tehetünk fel kérdéseket is, amik biztosan foglalkoztatják a potenciális ügyfeleinket és a hírlevélből választ is kaphat rájuk. Vagy felébreszthetjük a probléma tudatát azzal, ha rávilágítunk mit veszít ha nem olvassa el a hírlevelünket. Szólíthatjuk a keresztnevén, amitől még személyesebb lesz a kommunikáció (persze csak a fenti kritériumokat szem előtt tartva).
Lássunk néhány példát a jó címsorra:
10 tipp, amik már holnap új ügyfelet hozhatnak
Készletkisöprésre készülünk, azt ne hagyd ki!
Ezen Anyám teljesen kiakadt! Szerinted?
Hallottál már erről az akciónkról? Siess, mert csak éjfélig tart!
Hogyan törj borsot a konkurencia orra alá…