15 tipp, hogy szuper hírleveleid legyenek

Te sem dőltél be a híreszteléseknek miszerint ez már a marketing egy leszálló ága és hírlevelezésbe kezdtél? Nagyon helyes! Akkor most segítünk Neked 15 rövid tippel, hogy megízlelhesd a siker ízét.

  1. Legyen egy jó címlistád!

Persze ez olyan közhelynek hangzik, de hidd el sokan nem tudják mi fán terem egy jó címlista. Sőt, sajnos tömérdek ember azt látta még be, hogy mennyire károsak a spam levelek. Nem csak a saját cége, de a marketing szakmára nézve is. Ezért nagyon fontosnak tartjuk már a legelején leszögezni, hogy egy jó adatbázis nélkül hiába írsz remek hírleveleket.

  1. Fordíts kiemelt figyelmet a címsorra

Ez a néhány szó fogja eldönteni, hogy az emberek elolvassák, vagy ki törlik az üzeneteidet. Hidd el, hogy a hírlevelek terén is akkora a verseny, hogy ha nem tudsz egy nagyon ütős címsort írni, akkor nem is foglalkoznak a tartalmával. Ez érthető is, hiszen ha naponta csak 5-6 hírlevelet kap (és az emberek zöméhez ennél sokkal többet juttatnak el), akkor nyilván nem olvassa el mindet. Ebben a felgyorsult világban nagyon nehéz felkelteni a felhasználók érdeklődését.

  1. Azután a hírleveled első soraira

A címsor mezőben, sok esetben a leveled első néhány szava is megjelenik. Ezt nagyon sokan nem tudják és ezzel, sokkal nagyobb hibát követnek el, mint ahogyan azt gondolnák. Ezekkel a szavakkal ráerősíthetsz a címsorod tartalmára vagy teljesen össze is zavarhatod az olvasód. Gondolom nem fog meglepni, hogy ha azt mondom a második esetben sokkal kisebb sikerre kell számítanod.

  1. Lépj túl az eladáson

Reklám ömlik mindenhonnan. A tévéből, a rádióból, a Facebookról, de még ha az utcán sétálunk a villanypóznákra felaggatott cetlik is el akarnak nekünk adni valamit. Ennek következtében az emberek immunisak lettek a hirdetésekre. De akkor mit lehet tenni? Ne értékesíts! Vagyis de, csak légy annyira okos, hogy az ügyféljelölted ne tudja ezt.

  1. Storytelling

Hallottad már azt a kifejezést, hogy storytelling? Ez azt jelenti, hogy egy történetet mesélsz el az olvasódnak. Ez lehet egy olyan esemény, ami veled történt meg vagy egy fikció. Miért mondom most ezt neked? Azért mert ezt bátran felhasználhatod a hírlevél marketinged során. Az emberek sokkal szívesebben olvasnak el egy történetet, mint egy száraz tényekkel teletűzdelt anyagot.

Storytelling

  1. Ne magadról beszélj!

A vállalkozók többsége számára teljesen evidens, hogy az értékesítés alapja, ha az ügyfélnek rendesen beleverjük, a fejébe miért mi vagyunk a legjobbak. Elmondjuk mi hány perc alatt szállítjuk házhoz a megrendelt ételt vagy mekkora beépített memóriával rendelkeznek az általunk értékesített telefonok. Persze ezek nagyon fontos információk, de nem mindegy hogyan vannak becsomagolva. Ha azt mondjuk, hogy „Ha tőlünk rendel garantáltan 20 percen belül az asztalán lesz a meleg étel” sokkal jobban működik, mint az, hogy „Mi szállítunk házhoz a leggyorsabban az egész országban!”. Az embereket nem az érdekli, hogy mi milyenek vagyunk hanem, hogy Ők mit nyernek általunk.

  1. Amit a képektől tudni érdemes

A hírlevelekben elhelyezett képek nagyon jók, de van velük egy kis faramuciság. Mégpedig az, hogy nem minden esetben jelennek meg, így a jótékony hatásukat sem mindig tudják kifejteni. Persze erre is valamelyest megoldást nyújthat, ha egy jó kép helyettesítő szöveggel felkeltjük az olvasók érdeklődését annyira, hogy engedélyezze a képek megjelenését. Szóval, ha összegezni kellene, akkor azt mondanám, hogy használjunk bátran képeket, mert többet használnak, mint amennyit ártanak.

  1. Valóban értékes tartalmat kommunikáljunk

Ez is egyértelműnek hangzik elsőre, de hidd el, hogy nem is könnyű eldönteni, hogy mi az értékes. Lehet, hogy valami számodra fontos információ, de az olvasóid számára nem. Amit még itt lényeges szóba hozni, hogy csak kényszerből ne küldj ki hírlevelet. Ha nincs mit mondanod inkább hallgass, mert akár egy pocsék üzenet is megkurtíthatja az e-mail adatbázisod.

  1. Használj jó céloldalt

Itt is még mindig sokan elrontják, hogy a hírlevél érkezési oldalaként egy teljesen irreleváns weblapot adnak meg abban a reményben, hogy a főoldalon található több termék közül, majd más is felkelti az érdeklődésüket. Azonban ez egy nagyon rossz taktika! Bármilyen marketing tevékenységbe is fogunk tartsuk szem előtt, hogy az emberek sietnek és nincs idejük megkeresni a választ arra a kérdésre, amit a mi hírlevelünk fogalmazott meg bennük.

  1. Nézzük az órát!

A hírlevelek kiküldése esetében sem mindegy, hogy mikor tesszük. Vannak időpontok, amikor nagyobb arányban nyitják meg és olyanok is, amikor gyengébb számokat tapasztalhatunk. Néhány kutatás szerint a délelőtti órák a legmegfelelőbbek erre a célra, azonban minden esetben a saját közönségünk szokásait és reakcióit vegyük figyelembe, ha valóban hatékonyak szeretnénk lenni.

Hírlevél tipp

  1. Tegyük lehetővé a feliratkozást!

Ez biztosan furcsán hangzik, hiszen ki akarná ezt megakadályozni. Ámde mégis akadnak olyanok, akik akaratukon kívül gördítenek akadályokat a feliratkozni kívánók elé. Én magam is gyakran találkozok olyan weboldalakkal, ahol csak valahol az oldalsávban tudnék feliratkozni. Adjunk erre több helyen is lehetőséget, persze úgy, hogy azzal még ne zavarjuk az érdeklődőinket.

  1. Változatos tartalom

Ne mindig ugyan olyan tartalmú hírleveleket küldjünk ki. Legyenek köztük csak szövegesek, képesek és videót tartalmazok is. Legyen olyan, ami márkát épít, elnyeri a bizalmukat vagy értékesít. A változatosság gyönyörködtet, merjünk élni vele.

  1. Mindig buzdítsunk cselekvésre

Legyen bármi is a konverzióink mindig buzdítsuk az olvasóinkat a meglépésére, mert egyébként sokkal, kisebb eséllyel teszi majd meg, amit szeretnénk. Nem azért, mert Ő maga szándékozna meglépni, hanem mert lehet nem is tudja, mi lenne a „dolga”. Egy jó kis call to action gomb éppen megfelel erre a feladatra.

  1. Mindig adjunk lehetőséget a leiratkozásra

Ez nem csak egy megszívlelendő jótanács, hanem egy roppant fontos szabály! Bár efelett is akadnak, akik szeretnek át siklani, de aki nem szeretné összeakasztani a bajuszát a törvénnyel, az jobban teszi, ha nem bújik ki ez alól a kötelessége alól.

  1. Ellenőrizz

Nagyon fontos, hogy a munkád végeztével minden hírleveled ellenőrizd le. Nézd meg, hogy jó e a tárgymező, megjelennek e a képek, működnek e a gombok és a linkek, le lehet e iratkozni…stb.

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!