Tartalomjegyzék:
E-mail marketing tanácsadásNagyobb elérés / Megfelelő CTA
Kérj válaszokat
A személyes hangvétel a megoldás
Győződj meg arról, hogy a leveleid vizuálisan is jól nézzenek ki
Tesztelj kiküldés előtt
E-mail marketing tanácsadás
Az e-mail marketing a legeredményesebb marketingeszköz. Nem könnyű igazán jól csinálni, de abszolút megéri az erőfeszítést. A kutatások következetesen azt bizonyítják, hogy a rendszeres e-mailküldés a feliratkozói bázisnak, vagy megvásárolt adatbázisoknak hosszú távon garantált bevételt eredményez.
Az e-mail marketing tanácsadás keretein belül összeszedtünk a -szerintünk- leghasznosabb tippjeinket.

E-mail marketing tanácsadás: Nagyobb elérés / Megfelelő CTA
A hírlevél üzeneteid lényege, hogy egy adott oldaladra irányítsd a látogatókat. Ez valóban ilyen egyszerű. Ha nem irányítasz forgalmat az oldaladra, akkor a hírlevél feliratkozóid, vagy a (lehetőleg szegmentált) adatbázisban szereplő feliratkozók nem fognak vevőkké alakulni.
A weboldaladra való forgalom irányításának kulcsa rendkívül egyszerű: az hírlevél üzenetben helyezz el felhívást a cselekvésre (vagyis CTA-t). A sok CTA elvonja az olvasó figyelmét, és összezavarja. Ha pedig összezavarodnak, valószínűleg elhagyják az e-mailt, vagy törölni fogják, de szinte biztos, hogy nem az elvárt cselekvést fogják végrehajtani.
Ha azt akarod, hogy a feliratkozód egy megadott cselekvést hajtson végre, akkor értesítsd arról, hogy milyen előnyökhöz jut, ha meglátogatja az adott weboldalt. A legjobb felhasználói élmény érdekében a hírlevélnek, a CTA-nak és a weboldalnak, vagy landing oldalnak egybe kell esnie.
Habár érdemes arra törekedni, hogy megegyező CTA-t használj az e-mail során, de ne riadj meg attól, hogy több helyen is elhelyezed. Megjelenítheted a levél elején a hajtás fölött, a közepén is, és emlékeztetheted feliratkozóid rá újra a leveled legvégén.

Kérj válaszokat
Az e-mail marketing megnyitja az ajtót az ügyfeleiddel folytatott értékes beszélgetések előtt. Igazi emberekről beszélünk, akiket érdekelnek a termékeid/szolgáltatásaid. Ezt szem előtt tartva többféle módon buzdíthatod ezt az oda-vissza beszélgetést:
E-mail tárgysorok. Beszélj közvetlenül a közönségedhez, és ígérj nekik olyat, ami kiemelkedő. Ezt leginkább az automatizált személyre szabással érheted el.
Szórakoztasd a feliratkozóid. Csak azért, mert valaki megnyitotta a hírleveled, még nem jelenti azt, hogy tényleg el is olvassa. Mindig figyelj arra, hogy az írásod úgy hangozzon, ahogy egy valódi embertől hangzana, nem pedig egy érzelemmentes robottól.
Tartalmi részletek. A hírlevél marketing legjobb gyakorlata, hogy az e-mail listákat a közönség demográfiai jellemzői szerint válogatod. Ez megkönnyíti az egyes szegmensek szükségeinek és érdeklődésének megfelelő levelek létrehozását, így sokkal nagyobb valószínűséggel konvertálódnak, vagy lesznek résztvevők egy-egy akcióban, és ideális esetben továbbadják a vállalkozásod jóhírét is.
A hangsúly itt azon van, hogy a feliratkozók reagáljanak. Ez azt is jelentheti, hogy akár csak egy linkre kattintanak, vagy válaszolnak egy kérdőívre, de ha lehetséges, buzdítsd őket arra, hogy valóban válaszoljanak az e-mailre. Ez a leghatásosabb módja annak, hogy bemutasd, valóban érdekel, mit gondol a közönséged, illetve értékes adatokat gyűjthetsz a vásárlási szokásaikról, vagy a vállalkozásodhoz fűződő viszonyukról.

A személyes hangvétel a megoldás
Legfontosabb, hogy ahol lehet, adj személyes elemeket az e-mailekhez. Címezd az e-mailt név szerint. Fogalmazd meg úgy az üzenetedet, hogy közben az érdeklődési körükkel és igényeikkel is foglalkozz. Ezek a megoldások nem csak egyre gyakoribbak, de egyre inkább elvártak is a közönség részéről.
Számos módja van annak, hogy ezt elérd:
Számos modern hírlevél eszköz lehetővé teszi, hogy kódokat használj, amiket a hírlevél elküldésekor a címzett neve helyettesít.
Címzed névre szólóan a tárgysorokat, már ebben a részben igyekezz megszólítani a közönséged.
És persze ne felejtsd el szegmentálni a listádat.

E-mail marketing tanácsadás: Győződj meg arról, hogy a leveleid vizuálisan is jól nézzenek ki
Talán kissé egyértelműnek hangzik, de csodálkoznál, ha tudnád, hogy hány cég küld még mindig olyan hírleveleket, amik úgy néznek ki, mint az ingyenes, ezer éves weboldalak a ’90-es évekből. Ha már egyszer megnyerő tárgysorokkal elérted az e-mailed olvasóit, hogy megnyissák a leveledet, kulcsfontosságú, hogy fenn is tartsd az érdeklődésüket, hogy továbbra is olvassák.
Legjobb módok ehhez:
- Rövid bekezdéseket használj, és figyelj arra, hogy a fontos kulcsszavak és az olvasók számára fontos kifejezések kiemelkedjenek a leveledből.
- Készíts felsoroláspontokat, hogy az olvasók könnyebben átjuthassanak a jelentős tartalmakon.
- Spórolj a képekkel – ha azt akarod, hogy azok illusztrálják a mondanivalódat, ne átvegyék a tartalmat. Emellett bizonyos e-mail szolgáltatók blokkolják a képeket, vagy spamként tekintenek rájuk. Vagyis, úgy kell megszerkesztened, hogy az hírleveleknek akkor is legyen értelme, ha a fotók nem töltődnek be.

Linkelj a közösségi oldalaidra
A feliratkozók ösztönzése arra, hogy a social médián keresztül is kapcsolatba lépjenek a cégeddel, az e-mail marketing eszközének egyik legfontosabb része kell, hogy legyen. Ezért a legideálisabb az, ha elhelyezed a social médiára mutató linkeket is a CTA mellett, hogy osszák meg ezt az ajánlatot a követőikkel és barátaikkal is.
Ez nem csupán egy további lehetőséget biztosít, de bizalmat is épít a vállalkozás és az érdeklődők között. Ha egy olvasó már megadta az e-mail címét, jó eséllyel követni fog a social médiában is. Könnyítsd meg számukra, hogy megtaláljanak minden platformon!
Figyelj arra is, hogy hírleveleid jól nézzenek ki mobil és asztali eszközökön egyaránt. Felmérések szerint a hírlevelek több mint 76%-át mobilon nyitják meg, vagyis nagyon fontos, hogy reszponzívak legyenek!

Legvégül: Tesztelj kiküldés előtt
Ha azt akarod, hogy az emberek megnyissák és rákattintsanak az e-mailjeidben levő linkekre, akkor meg kell bizonyosodnod arról, hogy az összes elküldött levél jól működik. Ellenőrizd akár többször is, hogy minden leveled úgy nézzen ki, ahogyan akartad. Legjobb, ha először elküldöd őket a munkatársi fiókoknak. Lehetőség szerint több eltérő e-mail kliensben és szolgáltatónál (például a Yahoo, a Gmail és a Outlook), valamint több mobileszközön is meg kell nézned őket.
Ez a legfontosabb gyakorlat az e-mail marketingkampányok ellenőrzésének esetében. Nagy számú e-maileket küldeni a tartalom kétszeri ellenőrzése nélkül olyan, akár egy üzleti meetingre úgy menni, mintha sötétben öltöztünk volna fel előtte. Ha nem jól sikerül, nem csak butának, de szakszerűtlennek is tűnhetünk!
Ha vállalkozásod az e-mail marketingben rejlő lehetőségeken keresztül szeretne fejlődni, egy mindenre kiterjedő szolgáltatást nyújtó e-mail marketing ügynökséghez történő kiszervezéssel meggyorsíthatod erőfeszítéseidet. A csapatunk teljes körű hírlevél marketing megoldásokat kínál, amely magában foglalja a adatbázis építést, a teljes kampányokat, az analitikát és a tartalom elkészítését is B2C – B2B vonalon. Ha megfelelő csapatra bízod az e-mail marketinged biztos, hogy minden befektetett forintod megtérülést eredményez! Élj Te is ezzel a remek lehetőséggel!
Ha tetszett a cikkünk oszd meg barátaiddal is Facebookon, vagy írd meg kérdésed kommentben!