Mitől lesz sikeres egy marketing e-mail? Most megtudhatod!

Legyen jó a listád! De nem is csak jó, kiváló!

Készíthetsz bármilyen jó hírlevelet, de ha spam-ként küldöd ki, mit sem érsz vele. Gyakran a vállalkozások úgy gondolják, hogy annyira jó a termékük és körülötte a marketing meg a design, hogy a listán szereplők inkább tartsák magukat szerencsésnek, így a spam leveleket sem tartják majd tolakodónak. Hiszen ezzel csak szívességet tesznek a címzettnek, hogy Ő is megismerheti ezt a nagyszerű terméket.

Persze egy pillanatig sem akarjuk azt állítani, hogy ezeknek a cégeknek a termékei valóban nem kitűnőek. Azonban nem mindenkinek. Egy étel futár cég főzhet nagyon finom ételeket kitűnő áron, de a kamaszokat ez nem foga érdekelni. Ahogyan a számítástechnikai webáruház termékpalettája sem vált ki különösebb érdeklődést a hölgyekből.

Szereztél 10.000 e-mail címet, ebből csak lesz legalább néhány száz érdeklődő…

Ebben azért annyira ne legyél biztos! Részben azért, mert az ilyen összetákolt listák általában elavultak, így örülhetsz, ha a címek fele él még. Aztán ott vannak még az e-mail kliensek spam szűrői, amik már elég jó arányba kiszűrik melyek a kéretlen levelek, és ha mégis eljut valahova egyáltalán nem biztos, hogy el is olvassa, de ha meg is nyitja, lehet nem érdekli.

A lényeg a lényeg!

Az a lényeg, hogy a legjobb, ha saját, egyedileg felépített listára küldesz ki! Persze vannak szuper EDM együtt működések is, amik sok új érdeklődőt és feliratkozót szerezhetsz. Ezekben is érdemes gondolkodni. Azonban elsősorban az a cél, hogy saját listát építs, ahol csak azok az emberek vannak, akik valóban érdeklődnek irántad. Persze egy ilyen listából még egy néhány ezreset is nehéz összerakni, sokkal hatékonyabban működik, mint bármilyen előre vásárolt spam adatbázis.

Tedd könnyebben olvashatóvá a hírleveled!

Sok mindent tesztelünk és mérünk mielőtt kiküldünk egy hírlevelet, de ezt csak kevesen veszik górcső alá. Ott van a címsor, aminek az eredményeivel és hatásosságával sokat foglalkozunk. Meg persze a Call To Action gombok, amiktől a sikert várjuk, ámde valamiért sokan elfeledkeznek róla, hogy valójában a megfelelő tartalom adja meg az utolsó lökést ahhoz, hogy valaki rányomjon arra a bizonyos gombra.

Már többször beszéltünk róla, hogy manapság az emberek nem szeretnek olvasni. Egyre több kutatás mutat rá, hogy az olvasási technikánk is sokat változott (és nem jó irányba). Ennek hatására sokkal jobban oda kell figyelnünk a szövegek kialakítására.

A modernkor szellemileg túlterhelt emberének figyelmét lekötni igazán nem egyszerű. A teljes érdeklődését megszerezni egy óriási kihívás, hiszen egyszerre beszélget legalább egy ismerősével messenger-en, hallgat zenét, és közben olvassa a beérkező e-maileket. Állandóan van valami amivel foglalkozniuk kell, így nincs idejük egyszerre egy dologra összpontosítani. Ezért, ha valami nem elég érdekes számukra már az első néhány másodpercben teljesen elvesztettük őket.

Könnyebben olvasható hírlevél.

Ezért kiemelten fontos, hogy egy kiváló címsorral küld ki a hírleveled!

Tudom, hogy most nem ez a fő témánk, de úgy érzem mindenképpen hangsúlyoznom kell mennyire fontos erre a területre komoly figyelmet szentelned!

Na de mitől lesz jól olvasható a hírleveled?

Tömör, egyszerű mondatok. Ahogyan már írtam nagyon rövid ideig képesek az emberek egy helyre összpontosítani az online térben (ez manapság körülbelül 8 másodperc). Pontosan ezért, ha túl hosszú körmondatokban fogalmazol hamar elkalandozik a figyelmük.

Ne félj kiemelni! Hasznos segítség az olvasónak, ha a tartalom kulcsfontosságú szavait, mondatait kiemeld. Így elegendő elsőre átfutnia a szemével, mely idő alatt eldöntheti, hogy megéri e több időt szánni a dologra.

Sokáig működött az az értékesítési trükk, amikor egy bevezető résszel csak sejtetted, hogy mi lesz a téma, de még konkrétumot nem árulsz el. Mostanra ez már egy kifejezetten rizikós terület lett, ha csak nem tudsz nagyon hatásos bevezetőket írni, akkor inkább válaszd a biztos utat. Minél hamarabb konkretizáld az  előnyöket, amikre számíthat.

A CTA gombig mindenképpen jusson el. Törekedj arra, hogy a mondandód elég izgalmas legyen ahhoz, hogy legalább az első Call To Action gombig eljusson.

Honnan fogod tudni, hogy jó munkát végeztél?

A kiküldés után lehetsz majd csak biztos a munkád eredményébe.  Azonban jó segítség lehet számodra a weboldalakon használd Yoast Seo plugin. Ha a Te honlapod is rendelkezik ezzel a bővítménnyel (ha még nem, akkor mindenképp telepítsd) vidd fel egy üres bejegyzésbe a hírlevele tartalmát és a bővítmény megmutatja Neked, hogy mennyire jól tördelt a szöveged, és miken érdemes változtatni.

Legyen jó a tartalma!

Tudom, hogy ez most nagyon közhelyesnek hangzik, de így igaz. A szakmában járatlanabbak gyakran a két véglet irányába mennek el. Vagy egy teljesen semmit mondó hírlevelet küldenek ki, csak hogy kapjanak valamit a listán szereplők, vagy éppen ellenkezőleg mindent belezsúfolnak, amit csak lehet és elveszíti a valós mondanivalóját.

Ezért Te mindig törekedj arra, hogy jól érhető és világos tartalommal küld el az üzeneted! Csak így várhatod el, hogy konverziók is legyenek belőle. A semmit mondó üzenettel csak elveszed az olvasók kedvét a további levél megnyitástól, a túlzsúfolt hírlevél pedig már nem lesz képes a célt szolgálni.

Adj a megjelenésre!

A mai világban a külcsín fontosabb, mint a belbecs. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy valami olyat kell az olvasó elé lerakni, ami látványos és igényes, de mégsem vonja el a figyelmet. Nagyon gyakran tapasztaljuk, hogy a hozzánk beérkező hírlevelek megjelenése finoman szólva is silány. Semmi szín, nincs kép vagy kiemelés, amitől figyelemfelkeltő lehetne a megjelenése. Töreked arra, hogy igényes legyen már az első pillantásra.

De ezzel is csak óvatosan, hiszen a giccses sem jó. És persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy a képek a hírlevelekben bezavarhatnak, erről egy régebbi cikkünkben már bővebben írtunk, így ha érdekel a téma azt is elolvashatod.

Képek a hírlevélben

Gondolj a kisebb kijelzőkre is!

Manapság az emberek többet olvasnak e-mail üzeneteket valamilyen hordozható, kisebb eszközről (táblagép, mobiltelefon), mint számítógépekről. Ezért is fontos alkalmazkodni ezeknek az eszközöknek a kijelző méretéhez is és olyan hírlevelet összeállítani, ami ezeken is jól olvasható. Az apró betűk és a zavaróan kicsi gombok nagy valószínűséggel meghiúsítják a konverzió létrejöttét.

Ez azért is nagyon fontos, mert ezeket az eszközöket az emberek gyakran unalmukban is használják. Például hazafelé a tömegközlekedésen, két találkozó között vagy a szupermarketben a sorban állva, Ilyenkor kevésbé feszített a tempó, mint munka közben, így jobban is tudnak figyelni, de a figyelmük elterelődésének is nagyobb a kockázata. Ezért a reszponziv megjelenés mellett a figyelemfelkeltő és megtartó tartalom is nagyon fontos!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük