Mit takar a hírlevélre való feliratkoztatás?
Az email címek megszerzése, a hírlevélre történő feliratkoztatás nem egy túlbonyolított folyamat, de mégis azzá vált az utóbbi években, mert senki sem akar már hírlevelekre feliratkozni. A jogi háttér szigorítása is nehezíti a feliratkoztatási lehetőségeket, de egyben tisztítja is a piacot. Bármilyen meglepő én örül annak, hogy tisztul a kép, mert mert fel van hígulva a piac. Rengeteg a kókler, az email adatbázis “mester”, a hírlevél adatbázist építő “szuperhatalom”. Elnevezik magukat így, de a valóság már árnyaltabb…
Mi köze a ennek, ezeknek a hírlevél bázis mechanizmushoz?
Ez most lehet, keményen hangzik, de lássuk be, te sem örülnél a te területeden tevékenykedő amatőröknek, csalóknak, csirkefogóknak… Mi történne akkor, ha egy rakás hozzá nemértő megjelenne a piacodon és csak akcióval tudnák elvinni az ügyfeleidet? Vagy még azzal se? De mindenképpen rontanák az áraidat és a haszonkulcsodat. Ráadásként aztán az ügyfeleknek silány minőségű, használhatatlan termékeket adnának el. Még az is előfordulna, hogy a vásárlóknak értékesített termékek miatt megbüntetnék az ügyfeleket!
Milyen hatása lenne ennek?
Aztán téged választanának, mert megtanulták a saját kárukon, hogy nem érdemes a kétes dolgokat erőltetni. Az olcsó mindig is **ar minőség lesz, sőt egyre **arabb lesz. Olyat kell választani partnerül, aki ékes tanúbizonyságát adta annak, hogy a tőle kapott termék jó! Mert különben csak elvesztenek egy csomó időt, pénzt az emberek. Szó szerint hátráltatják őket ezek a csirkefogók! Szóval kihívásokkal teli a szakszerű hírlevél adatbázis építés, mert sok a szerencsevadász! Ráadásul ez rajtuk kívül senkinek sem tesz jót, mert rosszul jár a megrendelő, rosszul járunk mi, akik korrektül végezzük ezt a szolgáltatást! De térjek a lényegre, a hírlevél adatbázis építésre!
Akkor nézzük végre a hírlevél feliratkoztatás mikéntjét!
Nem születhet bázis valamilyen forgalmi forrás nélkül! Bármilyen forgalmi forrás érdekes és izgalmas lehet! Kiállhatnál az utcára – már nem úgy – egy kérdőívvel, amelynek az alján lenne egy pipálós rész, hogy kéri a hírleveledet. Az igazat megvalva én még így is tudnék adatbázist építeni, mert senkitől sem félek. Még a pápát is regisztrálnám vagy az amerikai elnököt, ha pont arrafelé vinni az útjuk. 🙂
Mi a lényeg az adatbázis felépítésében?
Ha önként fogsz bele, akkor szükséged lesz:
- Egy felületre, ahonnan jönnek az érdeklődők.
- Kreatívokra, amelyek felkeltik a figyelmet, azaz bannerekre vagy szöveges hirdetésekre.
- Landing oldalra, ahol megtörténik a hírlevél feliratkoztatás, azaz a hírlevél regisztráció.
- Hírlevél szoftverre, amelyik képes double optin (dupla megerősítés) rendszerben feliratkoztatni.
- Valamint képes űrlapot generálni és azt kell beillesztened a landing oldalba.
- A feliratkozás után küldenie kell egy megerősítő linket, amellyel megerősítik a regisztrációt.
Hogyan győzheted meg az embereket a hírlevél feliratkozásról?
A fentiek egyszerűek, igaz? Kell egy hirdetés, egy csatorna és az érkezési oldal. Milyen mézes-mázos szöveggel tudod meggyőzni őket? Valami olyat kell adnod az adataikért cserébe, amire szükségük lehet. Ez a legtöbb esetben tudás lesz. Mondjuk egy problémának a megoldása, egy olyan tudás koncentrátum, információ, amelyet még nem ismert előtte. Ám leehetőséged van más motivációval, mint: kupon, nyeremény is motiválni őket. Utóbbiak inkább gyengébb minőségű bázisokhoz vezetnek, ezért érdemesebb tudást adnod a címért cserébe. A nyereményjáték bázis is lehet jó, de ahhoz nagy volumenre kell feltornáznod!
Okés, de hogyan győzheted meg, hogy rányomjon a “Regisztrálok” gombra?
Alapvetően egyszerű, mert azt kell adnod neki amire szüksége van. Gondolj csak bele miről szól az online marketing? A célzásról elsősorban! Tudod, hogy kiket szólítasz meg, ha mondjuk AdWords hirdetésben “törpenyúl” kifejezésre hirdetsz? Ezek az emberek fontolgatják egy törpenyúl megvételét, így a nekik szegezett “Tudj meg mindent a Törpenyúl tartásáról” hírlevél lehetőségre biztosan fogékonyak lesznek.
Te mivel foglalkozol?
Pék, építész, szakács, szobafestő, értékesítő, marketinges, cégvezető vagy? Bármivel is foglalkozol számodra is nyitott ez a lehetőség! Fel tudsz építeni egy landing oldalt, amelyen lehetőséged nyílik megfogni az embereket, mert a nekik szóló, az őket érdeklő témában ajánlasz további segítséget, tudást.
Pl.: nálam egy t tudást adok ingyen minden kedves ide látogatómnak. Itt tudod elérni, ha még nem jelentkeztél rá eddig, hogy képbe kerülj az email marketing szövevényes rendszerével.