A hírlevél marketing démona

Mi a hírlevél marketing démoni ellensége?

A hírlevél marketing eszköz a kedvenc eszközöm, mert remekül el tudom vele érni az ügyfeleimet – és az ügyfeleim részére a leendő és meglévő ügyfeleiket -, mert őket mindig érdekli mi történik nálam. Persze nem írok gyakran, csak ha valami izgalomra, érdekességre, meghökkentő vagy éppen hihetelen dolgokra találok. Azonban a hírlevél marketing kiküldés megváltozott és tovább is fog még “szenvedni”, mert a démonok nem nyugszanak míg el nem veszik tőlünk – marketing szakiktól – e szent fegyvert…

Miért démonizálok a hírlevél marketing kapcsán?

Talán te is megfigyelted az utóbbi évek hozadékát, mert a különböző ingyenes – Gmail, Yahoo mail, Hotmail, Freemail, Citromail, Indamail – email postafiók szolgáltatók eldurvultak. Mintha elgurult vonla a gyógyszer? Egyik fejlesztés éri a másikat a hírlevelek kárára… Mert olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyek egyre inkább a spam mappába vagy egy külön fül alá terelik a mi drága és nagy gonddal, figyelemmel megírt hírleveleinket. S bizony ez fájó pont minden marketing szakember számára, mert nem kevés pénzbe került a hírlevél adatbázis felépítése és ezek a démonok pedig el akarják venni tőlünk a kedvenc marketing csatornánkat.

Mi változott meg a hírlevél marketing és az email fiókok kölcsönhatásában?

Ezek a fránya fülek az email fiókokban csak úgy magukhoz vonzzák a hírleveleket, mint a mágnes valami roppant nagy fémdarabot. Ez nem könnyíti meg egy szakmebéli számára sem, hogy mondjuk kikerüljön a Gmail Promóciók füle alól a hírleveleivel, ahová szinte az összes reklámlevél automatikusan bekerül. Persze mikor bevezetésre került ez a “nagyszerű” megoldás, akkor az is rövidesen kiderült, hogy a felhasználó át tudja húzni a számára izgalmas hírleveleket az elsődleges tab vagy fül alá.

Démoni hírlevél marketing

A hírlevél marketing démoni ellenszere

Ki veszi a fáradtságot a hírlevél böngészésre?

Azonban ki veszi a fáradtságot, hogy átböngéssze a Promóció és Közösségi tabok alatt rejtőző tengernyi hírlevelet, hogy ott kínkeservvel előhalássza azokat a marketing leveleket, amelyek számára is izgalmasak? Ez egy nem túl életszerű jelenség, igaz? Mert amikor bevezették ezt a jellegtelen megoldást, akkor ettől a problémától és a megoldástól volt hangos a sajtó is. Csakhogy ez a gyógyír nem feltétlen állja meg helyét a való életben. Márpedig mi vállalkozók, marketing szakemberek, cégtulajdonosok nem a talán vásárlókból, hanem a konkrét ügyfelekből vesszük meg a mindennapi kenyerünket. S ez a “húzzák át az elsődleges fül alá” történet éppen ezért elég nagy létbizonytalanságot jelent az új érdeklődők megszerzésével kapcsolatosan.

Mit tapasztaltam az elmúlt 1,5 évben hírlevél marketing fronton?

1,5 év figyelem a promóciók tab működését a Gmail fiókomban és elszomorító azt a jelenséget látni, hogy az összes ismert, és közismert marketing szaki, marketing guru és értékesítési szakmeber barátom és ismerősöm, partnerem hírlevele a Promóciók fül alá érkezik meg. Persze én szándékosan nem tettem át az elsődleges fül alá ezeket a hírleveleket, mert figyeltem és füleltem, hogy ki mivel hozakodik elő, mivel rukkol elő ezekben az ínséges időkben, de sajnos egyikük sem járt sikerrel, pedig jó néhányan közülük nagyon képzett, hozzártő, rátermett szakértők. De az ő hírlevél marketing szaktudásukkal sem sikerült ezt a túl magasra helyezett lécet és egyben övön alul kapot ütést megugrani. Hozzá kell tennem, hogy ezt a legügyesebb hírlevél szerkés, hírlevél szövegírás területeken jártas szakembereknek sem sikerül mindig, mert sok elvárásnak kell megfeleljen a marketing levél.

A hírlevél marketing démon ellenszere!

A hírlevél marketing nálad sem festhet sokban másként, hiszen bizonyosan neked is számos Gmail, Hotmail, Yahoo, Freemail, stb. email címed van a feliratkozóid között. De mi a megoldás a hírlevél marketinged szinten tartására? Hogyan tudnak eljutni a hírleveleid a megfelelő fiókokba, hogy ott el is olvassák őket? Feltaláltam volna a hírlevél marketing démonölőt? Talán igen. 🙂

Mit kell tenned a hírlevél marketinged megerősítéséhez?

Lényeges pontok, hogy ne a spam mappába és ne a Promóciók tab alá érkezzen a hírleveled.

A regisztrációt követő köszönő oldalon írd ki, hogy nézzék meg a spam mappát
Írd ki, hogy nézzék meg az elsődleges mappát, mert így rögtön utána elvileg oda fog érkezni a hírlevél
Írd ki, hogy Freemail, Citromail és a többi fióknál is, hogy mi a teendő, ezek fontosak, mert szinte már mindegyik szolgáltató bevezette ezeket
Rendszeresen tesztelt a hírleveleidet általad létrehozott email fiókokkal vagy kérj meg ismerősöket, hogy küldhess nekik teszt hírlevelet
Azt is érdemes feltüntetni, hogy vegye fel a hírleveled email címét a megbízható források köz.
A szerencsétlenségben a mentőöv, hogy sok cégvezető email klineseket használ – Thunderbird, Outlook, stb. – és oda megérkezik az összes email, amely befolyt a postafiókjába

 

Történt már veled ilyen sztori? Írd be a hozzászólásokhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.