Marketing adatbázis portugál módra

Avagy marketing adatbázis a portugál módszerrel!

Mi köze nyugatnak a marketing adatbázis mikéntjéhez? Az idén kelet helyett nyugatra utaztunk nyaralni. Olyasmi volt ez eddig nálunk, mint a Gyűrűk urában amikor Szír szakáll – a beszélő fa – valamiért szeret délnek kutyagolni, mert arra lejt az út, vagy valami ilyesmi… Eddig mi is a legtöbbször keletre, egy irányba utaztunk. Mindegyik ország ahol jártunk csodálatos volt, mégis most valami másra vágytunk és ebből a cikkemből kiderül hogyan gondolkodnak a portugálok a marketing adatbázisokat illetően…

Milyen a portugál életérzés?

Egy klasszikus tévénézős délutánon a feleség odabújt párja mellé és elé tárt néhány csábító képet, egy csipkézett, meredek partszakaszról. Majd egy újabb Forma1 futam alatt a feleség mutatott három szálláshelyet és csak ráböktem. 🙂 Igen, ez Algarve… Ha bármikor lehetőséged lesz oda látogatni, akkor feltétlen utazz el, mert ezt látni kell! Teljesen más életérzés, mégis az építészetben felfedezhetők keleti – mór hagyaték – stílusok. A városok nagyon helyes, szűk kis utcákat és még annál szebb strandokat rejtenek. Nekem a legjobban a strandok tetszettek, mert főszezon idején is pár száz emberrel osztoztunk egy öt kiló méteres  szakaszon. Így két kisgyermekkel mi sem zavartunk másokat és ők sem minket.

Portugál email adatbázis építés

A portugál módszer – email adatbázis – marketing adatbázis építésre

Milyen helyen laktunk?

A szállásunk egy kétszobás apartman volt, csodás környezetben, ahol egy telken annyi pálmafa volt, amennyi egy kisebb településre elég lett volna. A kert igazán fantasztikus volt és a reggelink is, mert rendkívül gazdag választék várt minket minden reggel. Mivel ismerem a hazai szállodák kínálatát – sok barátom dolgozik szállodában -, ezért bátran állíthatom, hogy felső kategóriás szállodákban van olyan reggeli, mint amilyet mi kaptunk. Le a kalappal…

Mi a portugál adatbázis marketing módszer?

Talán egy magyar ember számára hihetetlen lesz, amiket most fogok írni, de tényleg így történt. A recepción már az érkezéskor a kezünkbe nyomtak két 1,5 literes ásványvizet, nem számolták fel utólag, nem volt benne az árban, nem volt susmuty… Látták, hogy szomjazunk. 🙂 Wifi csak a recepción volt, ami egyáltalán nem volt zavaró, mert kényelmesen le lehetett ülni és első reggel a recepciós odajött hozzám, hogy jelezze ingyen hozhatunk el ásványvizet és kis marcipános sütiket tőlük. Akármennyit, akármikor – bizonyára tisztában vagy vele , hogy az itthoni szállodákban 800-1.600 Ft között van egy a minibárból elfogyasztott microliteres 😀 ásványvíz. A fiatalember csak arra hívta fel félénken a figyelmemet, hogy a hírlevelükre feliratkozhatunk – a marketing adatbázis így szépen cseperedett -, de ez sem volt kötelező. Mondanom sem kell, hogy az ilyen szívélyes fogadtatás után nem gondolkodtam sokat a hírlevél regisztráción!

Neked is tetszik a portugál adatbázis marketing módszer?

Nálam ez a marketing adatbázis építés módszer ász volt, mert roppant korrekt, hogy pár ásványvizet elvihetsz. Most őszintén mennyibe kerül egy ilyen fél literes ásványvíz? 50-70 forint lehet egy üveg… Mindenkinek tetszett az ásványvizes trükk… S mindenki meg is adta a hírlevél marketing vagy sms marketing lehetőséget nekik.

Netán őrültek a portugálok?

Óh, semmi jelét nem láttam annak, hogy őrültek lennének. 🙂 Hol nyertek még az ügyön? Ezen a vizes ügyön… Nos, az ásványvízért be kellett menni a recepció részre és két gyermekkel nehezen lehet elmenni egy jégkrémes pult mellet úgy, hogy 3-4 eruóért ne vegyél nyalánkságokat. :)) Nade a gyerekek megérdemelték a jégkrémet és nekünk is jobban csúszott a Magnum az ingyen víz mellé. 🙂 Elvégre magyarok vagyunk. 😀 😀 😀

Az öniróniát félretéve: ez egy ügyes húzás dupla nyereséggel!

Ezt tanultam meg nyáron a portugáloktól, hogy pici, de meglepő ajándékkal marketing adatbázist lehet építeni és értékesítést ösztönözni egy jól elhelyezett jégkrémes pulttal. 🙂

A tanulság?

A marketing adatbázis nagyon fontos, ezt a portugáloknál jobban senki sem tudja… 🙂 Ügyes meglátás, hogy egy olyan dolgot ingyen adnak, ami abszolút elérhető áron van, mégis a szállodák olyan áron adják a minibárból, mintha a sivatagban lennél! Találj te is ilyen ötletes megoldást a területeden, amellyel meg tudod lepni a vevőket… A portugálok marketing adatbázis csele rögtön profitot is hozott jégkrém vonalon, tehát lehet kapcsolni valamit az ajándék mellé.

Elgondolkodtató…

Az ember nem gondolná, hogy a világ végén egy pici “községben” fog ilyen módszert találni. 😀 Használd ki te is…

One thought on “Marketing adatbázis portugál módra

  1. Pingback: Hírlevél feliratkozás turbó - EmailCímlista.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.