Becsapós hírlevél marketing

Becsapós hírlevél marketing hasított a postafiókomba!

A hírlevél marketing bizony veszélyeket is rejt, akár olvasod, akár küldöd. Ez a hírlevél marketing sztori egy a felhasználói oldalban rejlő veszélyekre kívánja felhívni a figyelmet.

Hogyan indult ez a hírlevél marketing rémálom?

Ez is egy békésnek induló, kicsit felhős nap volt, ám a remény bennem élt, hogy ma már jobb idő lesz az elmúlt zimankós és igazán őszi időjárást idéző napok után. A szokásos reggeli zöld teám mellett elkezdtem én is – beindulni – bebootolni a géppel párhuzamosan és már vittem is a kurzort a levelező szoftveremre, amelyben túlzás nélkül mondhatom, hogy nagyon, de nagyon sok email címemet kezelem. Rákattintottam az egyik fő fiókomra és elkezdtem bogarászni a leveleket. Van pár hírlevél – gazdasági oldalak, szakmai magazinok, futurisztikus új technológiákkal foglalkozó oldalak -,  amelyekből nagyjából összerakom, hogy mi történt a nagyvilágban.

Vigyázat! A hírlevél marketing veszélyeket rejt...

Hírlevél marketing! Bizony veszélyeket rejt magában küldőre és fogadóra egyaránt…

Te is kapsz már innen-onnan hírlevélben vagy emailben számlákat?

Majd a számlák élvezik a következő rangsort és volt is néhány ilyen levél. Talán már te is több partneredtől, cégektől teljesen automatizáltan kapod a számla leveleidet… Na, így vagyok ezzel én is és már léptem is be a bankom utalásos felületére, amikor hirtelen belém nyilallt a gondolat – kezdett hatni a zöld tea – , hogy mit is akar tőlem a Google Play??? Soha, de soha nem volt androidos telefonom, mit is rendeltem én tőlük akkor? Hmm… Semmit! Na akkor miért kapok ilyen hírlevél marketing üzenetet – merülhet fel jogosan az emberben eme kérdés, igaz?

Picit felfüggesztettem az online bankolást

Kicsit felfüggesztettem a bankolást és tovább nézegettem a leveleket. Nem jellemző, hogy hírlevél marketing útján sok külföldi spam érkezne erre a fiókra, de ma mégis ez volt a helyzet. Képzeld el, hogy három olyan levél is jött, amelyben utalásra buzdítanak. Mindhárom marketing hírlevél vagy automatizáltnak álcázott levél volt. Természetesen kamu volt mindegyik… Azért írtam ezt a cikket, mert a probléma elég jelentős… Így banki adatokat csalhatnak ki tőlünk és nem kevés pénzt. Ilyen intenzitású kéretlen hírlevél offenzívát még nem kaptam eddig soha.

Mi a hírlevél marketing tanulsága?

A másik oldalon – olvasóként – ülve bizony te is lehetsz áldozat! Nem kímélnek és a felgyorsult világunkban előfordulhat, hogy olyan helyre utalsz, ahová nem kéne.

Mi a védelem az ilyen kamu hírlevél marketing ellen?

– Tartsd nyilván, hogy kikkel vagy kapcsolatban – honnan kaphatsz számlákat, mert a határidő, pánik keltés, fizetési felszólítás, akár össze is zavarhat és tévedésre kényszerít!
– Természetesen ne utalj olyan cégnek vagy akár multinacionális vállalatnak, akinek a nevét feltehetően valami csaló használja fel ellened.
– Ha pedig valamelyik beszállítód, partnered áttér az online számla kiállítására, akkor azt úgy is írásban jelezni fogja előtte.
– Ellenkező eseteben telefonálj neki.
– Ha meglévő partnertől online, azaz emailben kapod a számlákat, akkor mindig mentsd le az egyik példányt ezekből a levelekből.
– Figyeld meg a levelek küldő címét.
– Figyeld meg a levelek keretszerkezetét.
– Figyeld meg a levelek szövegrészét.
– Ha bármilyen eltérés van egy korábbi levélhez képest, akkor hívd fel őket…
– Mert egy alap/átlagos hírlevélküldő szoftver is képes arra, hogy a nasa kukac nasa pont com címről küldjön ki üzeneteket – csak a példa kedvéért írom.

 A hírlevél marketing a bűnös?

A hírlevél marketing még mindig és még jó sokáig igazi fegyver lesz az ügyes marketingesek kezében. Fegyver abban az értelemben, hogy olyan termékekre/szolgáltatásokra hívják fel a figyelmedet, amelyek lendíteni tudnak a bevételeiden/kényelmeden/stb. Az ilyen negatív felhasználások persze elvehetik a kedvedet tőle, de ezzel csak átadod a versenytársaid kezébe a kormányrudat, mert ha te nem aknázod ki a hírlevél marketing erejét, akkor majd megteszi más… Mert mindig jön valaki… Így volt ez Enzo Ferrarinál is, mert a versenyautójában traktor váltó volt. Na ez nagyon nem tetszett Ferruccio Lamborghininek, így született meg a Lamborghini sportkocsi márka. Talán ismered, olyan négykerekű kis autócskákat szerelnek össze. 😀 Aztán pár éve jött három belga srác és megépítettek egy kis sportkocsit, amelyik 1.230 lóerős, de van benne városi fokozat, az csak 630 lóerő. 😀

A lecke?

Figyelj a versenytársaidra, használd a hírlevél marketinget… S figyelj rám is, iratkozz fel a hírlevelemre, mert mindig lesz valami hasonlóan hasznos megfigyelésem, amellyel te is megóvhatod a számládat vagy egyenesen profitálhatsz belőle. 🙂

3 thoughts on “Becsapós hírlevél marketing

  1. Pingback: Hírlevél küldés helyett off - EmailCímlista.hu

  2. Hebergement web

    Amennyiben a hirlevel adatbazist vasaroljuk, ugy azt barmilyen forrasbol is tesszuk es barmennyire is megfelelunk a jogszabalyoknak, marketing szempontbol egyszeru szpemet gyartunk . Ez tehat uzleti dontes kerdese. A hirlevel adatbazis tehat olyan sebesseggel fog epulni, amekkora forgalmat a honlap bonyolit.

    1. Norbert Bökönyi

      Kedves Hebergement web,

      Köszönöm a hozzászólásodat.

      Idén szeptemberre koncentrálódott a nyaralásunk, ezért csak most tudtam válaszolni neked. 🙂

      Nos, igazad van, és nincs igazad. 🙂

      Ugyanis adatbázist letölteni a netről komoly probléma forrása…
      Lásd tele vannak az apróhirdetési oldalak 2.000.000 email címes, meg 4.000.000 e-mail címes bázisokkal.
      Erre egy kiküldés 20.000.000 forintba kerül, mert ez privát címes bázis, így nem csak a kiküldést, hanem az adatkezelést is teljes mértékben áthágják az ilyen okostojások.

      Céges kapcsolati címes bázisra lehet kiküldeni.
      A jog megengedi, de sokan kitolják a hírlevelüket 600.000 vállalkozónak, mert mindenkit érdekel az esernyő, laptop, gumicukor, emelő, ruhásszekrény.
      Teljesen mindegy, ez egy önigazolás a kiküldő részéről, mert mindenkinek nem jó az ő terméke!
      Ez rossz, nagyon rossz, sőt ez ellen küzdünk.

      Kiküldeni 3.000 könyvelőnek, hogy van egy szoftvered és azzal 2 órát megspórolnak ügyfelenként!
      Az már határeset, mert az egy nagyon célzott címlista!
      Ha te könyvelő lennél neked számítana, hogy havi két óra plusz lesz az életedben ügyfelenként?
      Erre én azt mondom, hogy ez mindenkinek előnyt jelenthet, igaz?
      Tessék kiküldeni, ha van ilyen ajánlat!

      Ugyanakkor lehet megbízásra adatbázist építeni.
      A nyereményjáték egy híg lista, de ha több tízezres vagy százezres nagyságrendű, akkor abból lesznek ügyfelek.
      3.000 regisztrálóból nem lesz…
      Az túl kevés.

      Lehet adatbázist építeni nyereményjáték nélkül, és az csak egy kicsivel gyengébb, mint amit te vagy más vállalkozó a saját oldalán épít.
      Mert az kétségtelen, hogy a saját oldalon épült bázis a 100%-os minőségű, de ez is lehet 95%-os erejű.
      Bizony ám!

      Üdvözlettel:

      Bökönyi Norbert

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!