Még csak az első lépéseknél jársz az e-mail marketinged megtervezésébe? Akkor szinte biztos vagyok benne, hogy Neked is fejtörést okoz, hogy melyik e-mail küldő rendszert válaszd. Ezzel a cikkemmel szeretnék egy kis segítséget nyújtani a döntéshez.
Milyen a jó e-mail küldő rendszer? Néhány hasznos funkció, amikkel jó, ha rendelkezik a ki választottad.
Legyen autoresponder
Ez azt jelenti, hogy a rendszer képes időzítve vagy egy tevékenységhez kötötten előre megírt üzeneteket kiküldeni. Például, ha valaki a honlapodon vásárol, akkor egy e-mail formájában megköszöni a megrendelést.
Opt-in vagy dupla opt-in legyen?
Nos, erről nagyon megoszlanak a vélemények. Az opt-in azt jelenti, amikor valaki feliratkozik a szokásos módon a hírleveledre és az adatai elküldése után már fent is van a listádon. A dupla opt-in esetében viszont az adatok elküldése után a rendszer küld egy e-mail a megadott címre, amiben lesz egy link, aminek a segítségével megerősítheti a feliratkozást.
Előnyök és hátrányok: A sima opt-in gyorsabban működik, ezért könnyebb fele feliratkozókat gyűjteni, viszont a dupla opt-in kiszűri azokat, akik csak „poénból” iratkoztak volna fel, így minőségibb listát kapsz. Azonban ez utóbbi esetben meg van a veszélye annak is, hogy a jóhiszemű feliratkozó már nem teszi meg a második lépést, így elveszítesz egy embert.
Szegmentálási lehetőség
Erre óriási előnyként tekints!
Részben azért, mert az olvasók cselekvéseinek a tanulmányozásával állandóan új témákat szerezhetsz. Például, ha sokan kattintottak egy bizonyos termékre a hírlevélben, akkor Nekik a hozzá kapcsolódókat is kiküldheted. Másrészről (és ez a fontosabb) sokkal személyre szabottabbak lesznek az üzeneteid, hiszen a kisebb csoport szájízére szabhatod az adott levél tartalmát. Ez manapság nagyon fontos, ha sikeres szeretnél lenni a marketing levelek kiküldésében.
Lehetőleg ne Neked keljen feltelepíteni.
Ha csak nem vagy programozó, rendszergazda vagy nagyon kocka, akkor azt javaslom olyan rendszert válasz, ahol nem Neked kell feltelepíteni a tárhelyedre a cuccot, hanem más rendszerét használhatod. Ezzel nem csak a kezdeti időben spórolsz magadnak időt, hanem probléma esetén a szolgáltató tud Neked segíteni.
Webgalamb
A Webgalamb egy viszonylag népszerű e-mail küldő szoftver kis hazánkban. Ennek talán az egyik oka, hogy egy egyszeri díj kifizetése után korlátlanul használhatod a rendszert (30 napig ingyen kipróbálhatod). Másrészről könnyen értelmezhető és jól használható megoldás. Én is szoktam használni saját vagy ügyfél részre is. Mindenképp érdemes felvenni a megfontolandó szolgáltatók listájára.
Listamester
Ezt a szolgáltatót is sokan használják. A segítségével nem csak hírleveleket, de akár tömegesen sms-t is küldhetsz. Online kérdőívek készítésére és a segítségükkel történő adatgyűjtésre is alkalmas. Van egy nagyon pici ingyenes csomagjuk, ami pont arra elegendő, hogy a legelején jól megtanuld használni a rendszert, ezután éves szinten kell fizetned a szolgáltatásért.
MailChimp
Ez egy amerikai szolgáltató, amit itthon is nagyon sokan használnak. Igényes hírleveleket lehet összerakni benne, melyek időzíthetőek is. Vannak akik hátrányaként emlegetik, hogy csak dupla opt-in megoldásra képes, de ha Te pont ezt keresed, akkor ezzel sem lesz gondod.