Tartalomjegyzék:
Megfelelő e-mail címlista építés Email marketing tippek hogyan szelektálj feliratkoztatáskor A megfelelő email küldő szoftver kiválasztása Lesd el a legújabb hírlevél írás tippeket! Ellenőrizd magad teszt emailben! Küld ki a legjobb időben a hírleveledet! Készíts hírlevél sorozatot!Az email marketing nem kétség, hogy egy nagyon hatékony online reklámeszköz. Sokan viszont nem látják a hírlevélbe fektetett munkájuk gyümölcsét. Ennek több oka is lehet. Kövesd email marketing tippjeinket és lehet egyből megtalálod a gyenge láncszemet az eddigi mukádban.
Megfelelő e-mail címlista építés
Az email marketing alapja a megfelelő címlista. Vannak bizonyos módszerek, amivel gyorsabban juthatsz egy nagyobb email bázishoz, de ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás.
Email marketing tippek hogyan szelektálj feliratkoztatáskor
Már a feliratkoztatáskor gyűjtsd csoportokba a feliratkozókat. Ezt úgy teheted meg, ha a weboldaladon a különböző témájú oldalakon, landing oldalakon gyűjtöd a feliratkozókat. A feliratkozási űrlapon pedig világosítsd fel az érdeklődőt, hogy pontosan mire iratkozik fel. Lehet, hogy nem csak az a téma érdekli? Akkor az űrlapon adj lehetőséget arra, hogy más témát is bepipálhasson a feliratkozó, ami érdekli. Ezzel több email címlista csoportba kerül majd be. Vagy az is jó megoldás, ha az első leveledben ajánlatot adsz neki, hogy vannak más témájú hírleveleid is, ha szeretne ezekről értesülni, akkor töltse ki a villámgyors űrlapot.
A szelektálás lényege az lesz, hogy csak olyan információt kapjon az olvasó hírlevélben, ami tényleg érdekli. Ha ez nem így van és több olyan levelet is kap, ami számára érdektelen, akkor törli magát a feliratkozási listáról.
Készíts egyedi vásárló csoportokat!
Egy webshop esetében igen sok feliratkozás érkezik a kosár oldalon, ezt használjuk ki! Egy vásárlóról tudjuk, hogy férfi vagy nő, hol lakik, milyen termékeket vásárolt, milyen árkategóriában vásárolt, milyen gyakran vásárolt stb. Ezekből az adatokból mind egyedi vásárlói csoportokat tudunk létrehozni, amelyeknek teljesen releváns e-maileket tudunk majd készíteni. Például, ha nadrágokat árulunk és azok között is vannak extra hosszú szárú nadrágok magas férfiaknak. Ők lesznek azok, akiknek hiába küldesz hírlevelet a normál hosszúságú nadrágokról, nem lesz számukra értékes információ. Szedd őket külön email címlistába és amint van egy új termék, vagy akció vagy bármi híred az extra hosszú nadrágokról, akkor küld ki nekik.
A megfelelő email küldő szoftver kiválasztása
Az email marketing munkánk másik legfontosabb alapja a megfelelő hírlevél küldő program. Azt mindannyian tudjuk, hogy erre nem lesz elég egy gmail fiók. A webshopokba épített email küldő funkció pedig szintén nem jó megoldás. A bérelhető webáruházak fejlesztői is azt publikálják, hogy nem erre a funkcióra vannak kiélezve és a legmegfelelőbb egy integráció egy hírlevél küldő szoftverrel.
Gondoljuk végig milyen igényeink vannak egy szoftverrel szemben, mekkora az email bázisunk. Próbáljunk ki több hírlevél küldőt is. Mindegyiknél van próbaverzió. Ami pedig a legjobb, ha kiválasztottuk a megfelelő szolgáltatót, akkor az igényeinkhez mérten rugalmasan válthatunk előfizetési csomagot. Ne ragadjunk le örökre az alapszolgáltatást nyújtó csomagoknál. Ahhoz, hogy fejlődni tudjunk és tartani a piaci versenyt, ahhoz a leginnovatívabb funkciók kellenek a hírlevél küldéshez.
Próbáljátok ki mindenképp ezeket a hírlevél küldő szoftvereket:
Mailchimp
Webgalamb
Mailmaster
LadyBird
Lesd el a legújabb hírlevél írás tippeket!
A hírlevél írást nem lehet egyszer jól megtanulni, folyamatosan figyelni kell a trendeket. Nem szabad egy sablon szöveg alapján írni a leveleinket, mert egy idő után unalmas lesz. A hírlevél írás folyamatos kreativitást igényel. Olvassunk minél több marketing tananyagot, hogy mindig toppon legyünk a legújabb technikákból. Ha találunk egy jó sablont, akkor se használjuk mindig ugyan azt, hanem váltogassuk már technikákkal.
Nagyon sok múlik azon, hogy már a tárgy mezőben és a levél első mondatában fel tud kelteni az érdeklődést. A leveledben próbálj meg egy témára fókuszálni. Ne akarj mindent eladni egyetlen hírlevélben. Inkább küld ki a héten többet, de az mind egy-egy témához kapcsolódjon. Ne legyen túl sok a kép benne, mert az gyakran kerülhet spamba, vagy lassan töltődik be. Egy hírlevélnek nem kell sem szövegben sem képekben túl hosszúnak lennie. Pont az a lényeg, hogy az olvasó életéből csak pár percet vegyen el és érezze azt a címzett, hogy ez neki szolt.
Ellenőrizd magad teszt emailben!
A hírlevél írásnál nagyon fontos, hogy ellenőrizz minden fontos részletet. Ezt úgy tudod megtenni, hogy kiküldesz magadnak egy teszt emailt. Nézd meg asztali gépen és mobilon is a levél megjelenését. Minden jól látszik és esztétikus? Teszteld le az összes call to action gombot a leveledben! Ha képet illesztettél be, akkor a kép is vigyen egy landoló oldalra. Ezt is ellenőrizd, hogy működik-e. Nincs annál bosszantóbb, ha az olvasónak megtetszik egy termék a hírleveledben, de nem tud rá kattintani. A vevő nem fog keresgélni az oldaladon, főleg ha sok terméked van.
Küld ki esetleg egy munkatársadnak, ismerősödnek a levelet nézze át ő is. Több szem többet lát.
Küld ki a legjobb időben a hírleveledet!
Ha van Facebook céges profilod, akkor például ott jól láthatod, hogy a célcsoportod a nap melyik szakában van jelen az interneten. Tipikus ilyen idő a reggeli, délelőtti órák. Az ebéd utáni időszak is igen erős lehet és a késő esti órák. Próbáld ilyen órákra beidőzíteni a leveledet, tesztelj több időpontot is. A statisztikád úgyis megmutatja, hol jobb a megnyitási arány. A péntek, szombat és vasárnap nem igazán szerencsés a hírlevél küldésre, de persze ezt is érdemes tesztelni.
Készíts hírlevél sorozatot!
Az egyedi leveleid mellé készíts a különböző csoportoknak hírlevél sorozatot. Időzítsd be, hogy a feliratkozást követő pár napon belül kapják meg az első ilyen leveledet. Ügyelj arra, hogy olyan tartalmat készíts, amely akár évek múltán is aktuális lesz. Ennek az a célja, hogy az új feliratkozók semmilyen fontosabb infóról ne maradjanak le és meghozd a kedvüket, hogy minden alkalommal megnyissák a leveleidet.
Készíthetsz olyan hírlevelet, amibe a legsikeresebb blogbejegyzéseidet hirdeted. Bemutathatod a vállalkozásod egy frappáns kis történetben, akár a céged régi-új önmagát képekkel szemléltetve. Adhatsz egy kis bevezető kedvezményt, ajándékot az újonnan regisztrált vásárlóknak. Megmutathatod mik a top legkeresettebb termékeid.
Egy ilyen előre elkészített hírlevél sorozattal rengeteg időt spórolhatsz.
Fogadd meg ezeket az email marketing tippeket és írd meg kommentben milyen eredményeket értél el!