Hírlevél adatbázis építés: Hogyan gyűjts feliratkozókat?

Indul 2018-ban is a hogyan gyűjts feliratkozókat “játék”… Azonban nem mindig volt ekkora kihívás ez a történet. A hírlevél adatbázis építés, az email címek megszerzése, a hírlevélre történő feliratkoztatás kezdetben nem volt egy túlságosan bonyolult feladat. Csak kiraktál egy feliratkozási űrlapot és megrohamoztak az emberek. De ahogy telt és múlt az idő megváltoztak a dolgok. Komoly kihívást igénylő feladattá vált a hírlevél adatbázis építés az utóbbi években, mert senki sem akar már hírlevelekre feliratkozni. A jogi háttér szigorítása sem könnyíti meg a feliratkoztatási lehetőségeket, de egyben tisztítja is a piacot. Lehet, hogy furcsán hangzik, de én örülök ezeknek a szigorításoknak, mert ennek hatására tisztul a kép, mert fel van hígulva a piac. Rengeteg a kamu “szakértő” vagy az „e-mail adatbázis mester”, akik csak névleg szakértők. A valóságban sajnos nem sokat konyítanak a szakmához!

Hogyan gyűjts feliratkozókat? Mi köze ennek, ezeknek a hírlevél bázis mechanizmushoz?

Ez most lehet, keményen hangzik, ezért erre felkészítelek… Lássuk be, Te sem örülnél, ha a Te területeden tevékenykedő amatőröknek és csalóknak köszönhetően nagyobb befektetések, nagyobb nehézségek árán tudnál új ügyfeleket szerezni. Hiszen Ők csak a rosszabb minőségű terméküket vagy szolgáltatásukat tudják sokkal olcsóbban eladni. Csak az akciókhoz értenek…  Ezzel rontják a tisztességes vállalkozók piacát, ami senkinek sem tesz jót. Mert a jó munkának értéke van, amit sajnos ezek az emberek próbálnak leértékelni. Arról nem is beszélve, hogy a szakterület megítélésének sem tesz jót, hiszen aki egyszer találkozott egy kóklerrel, már nehezen bízik meg valaki másban. Függetlenül attól, hogy Te szakmailag valóban ott vagy a szeren.

Hogyan Gyűjts feliratkozókat?

Hogyan gyűjts hírlevél feliratkozókat?

Milyen hatása van ennek Rád és Ránk nézve?

Ez minden területre érvényes. A medenceépítéstől, a villanyszerelésen keresztül a marketing tanácsadásig. A lényeg, hogy az ügyfelek zöme végül téged választ, mert megtanulták a saját kárukon, hogy nem érdemes a kétes dolgokat erőltetni. Az olcsó mindig is gyenge minőség lesz, sőt egyre gyengébb. Olyat kell választani partnernek, aki képes bizonyítani, hogy a tőle kapott hírlevél adatbázis, hírlevél szövegírás, hírlevél kiküldés szolgáltatás jó! Mert különben csak elvesztegetnek egy csomó időt, pénzt az emberek. Ezek a csirkefogók csak hátráltatják Őket! Egy szó mint száz, kihívásokkal teli a szakszerű hírlevél adatbázis építés, mert sok a szerencsevadász! Ráadásul ez csak Nekik jó, mert rosszul jár a megrendelő, rosszul járunk mi, akik korrektül végezzük ezt a munkát! De ennyit erről, jöjjön a lényeg: Hogyan gyűjts feliratkozókat? A hírlevél adatbázis építés!

Hogyan működik az adatbázis építés? Hogyan gyűjts feliratkozókat?

Nagyon változatos megoldásokkal, a lehetőségek tárházával tudsz feliratkozókat szerezni. Elhelyezhetsz egy popup ablakot a weboldaladon, készíthetsz tanfolyamot ahol szintén lehetőséget biztosítasz a feliratozásra, de akár még egy papír alapú kérdőív aljára is tehetsz egy pipálós részt, ahol kérheti a hírleveledet. Szerintem egy jó szakember nagyon sok eszközzel tud adatbázist építeni és ezeket mindig annak függvényében választja meg, hogy mire van szüksége az adott vállalkozásnak, a te cégednek.

Például egy szépségpari termékeket forgalmazó üzlet minden vásárlónak adhat egy szórólapot, amin van egy QR kód ahol, ha feliratkozik azonnal kap egy kupont.

Vagy egy sport márka részt vehet sport rendezvényeken. Ezeken a feliratkozásért cserében a résztvevők kapnak egy tombolát. A rendezvény végén pedig több nyereményt is kisorsolnak a tombolatulajdonosok között.

De akár egy barkácsáruház is meghirdethet egy online ingyenes videó tanfolyamot, amire csak fel kell iratkozni. És a lelkes, de hozzá nem értő barkácsolók lelkesedni fognak az ötletért, magyarul feliratkoznak.

Az adatbázis építés lényeges elemei:

Ha önállóan fogsz bele a hogyan gyűjts feliratkozókat játékba, akkor szükséged lesz:

Egy vagy több csatornára, ahonnan jönnek az érdeklődők. (Ez lehet online és offline is. Minden csak kreativitás kérdése.)
Kreatív anyagokra: Video spotokra, bannerekre, hirdetésekre, szórólapokra, kérdőívekre, hírlevelekre. Bármire amivel megragadhatod az érdeklődők figyelmét.
Landing oldalra, ahová be tudod illeszteni a regisztrációs űrlapodat, ahol tud regisztrálni a hírleveledre.
Egy olyan hírlevél szoftverre, amelyik képes double optin (dupla megerősítés) rendszerben feliratkoztatni.
Valamint képes egy űrlapot is generálni, amit beilleszthetsz a landing oldaladra, ahová viszed az érdeklődőket.
A feliratkozás után küldenie kell egy e-mail-t, amiben található egy regisztrációt megerősítő link.
És persze nem utolsó sorban valamilyen motiváló ellenértékre! (kupon, ingyenes tanfolyam, ajándék, próba, teszt, tesztvezetés, stb.)

Na de hogyan győzd meg Őket, Hogyan gyűjts feliratkozókat?

A fentiek elég egyszerűek, igaz? Kell egy csatorna, egy hirdetés egy érkezési oldal és jó sok motiváció. Ebben a részben az utolsó elemet, azaz a motivációt fogom mélyebben taglalni. Milyen mézes-mázos szöveggel tudod levenni olvasóidat a lábukról? Valami olyat kell adnod az adataikért cserébe, amire szükségük van. Ez a legtöbb esetben valamiféle információ, érték, tudás lesz. Például egy problémának a megoldása, egy olyan információ, amelyet még nem ismert előtte. Ám lehetőséged van más eszközökkel is motiválni Őket, mint: kupon, nyeremény, különleges akciók. Utóbbiak inkább gyengébb minőségű hírlevél bázisokhoz vezetnek, mivel azért akadnak nyereményvadászok az interneten, akik minden lehetséges nyereményjátékra regisztrálnak annak reményében, hogy egyszer övék lesz a fődíj. Ilyen nyereményjátékos bázisépítés során érdemes nagyon specifikus ajándékot adni. Olyat adj nekik, ami valóban csak azoknak lesz érdekes, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

Nagyon sok cég azzal rontja el, hogy iPhone-t, wellness hétvégét vagy robogót adnak fődíjként, még akkor is, ha ők biotermékekkel vagy masszázsfotelekkel foglalkoznak. Ilyen nyereményekre nagyon sokan jelentkeznek majd, azonban kevesen fognak később vásárolni.

Hogyan gyűjts feliratkozókat ezek után? Az ok? A miért? A Mert!

Azért fog így lenni, mert a szervező túlságosan kiszélesítette a célcsoportot az általános nyereményekkel. Rengeteg olyan embert vonzott be, akik irrelevánsak a terméke valódi vevőjelöltjei szemszögből nézve. A specifikus nyereményekkel jobban körül tudod írni a célcsoportodat, így azok jönnek, akiknek az tényleg értéket képvisel. Sőt egyébként lehet meg is vették volna, vagy fognak még vásárolni tőled.

Pl.: Egy Vegan és egyben Bio bolt Vegánoknak be akar vezetni egy Vegán/Bio speckó rizstejet. Akkor ezt adja nyereménynek a játékában. Mondjuk egy havi szükségletet kielégítő speckó, vegán rizstejet ajánl fel. Az biztos, hogy a csülkös bableves fanok nem fognak benevezni a nyereményjátékba, mert én inkább eszem csülköt és babot, mint rizstejet. Tehát ezzel szűkíted, rendesen becélzod a célcsoportodat. És olyan játékosokat fogsz kapni, akik inkább hajlanak majd a vásárlásra is, mert eleve érdekli őket a téma.

Persze… Nem azt mondom, hogy ezek a nyereményjátékos bázisok nem jók, de én jobbnak tartom a specifikusabbakat, ahogy azt a mellékelt példában szemléltettem.

Biztosan elég lesz ennyi motiváció? Hogyan győzheted meg, hogy rá nyomjon arra a bizonyos gombra? „Regisztrálok”…

Ez elég egyszerű, mert azt kell adnod neki amire szüksége van. Gondolj csak bele, miről szól az online marketing? A célzásról elsősorban! Tudod, hogy kiket szólítasz meg, ha mondjuk AdWords hirdetésben “cserépedény” kifejezésre hirdetsz? Ezek az emberek fontolgatják egy cserépedény megvásárlását, így a nekik címzett “Tudod miért jó cserépedényben sütni az ételt?” hírlevél nagy valószínűséggel felkelti majd az érdeklődésüket.

Te mivel foglalkozol?

Asztalos, cukrász, műkörmös, burkoló, könyvelő, fodrász, cégvezető vagy? Bármivel is foglalkozol számodra is fennáll ez a lehetőség! Te is el tudsz készíteni egy landing oldalt, amelyen lehetőséged nyílik megfogni az embereket, akik a Te témád iránt érdeklődnek. Adhatsz Nekik olyan tudást, amit már régóta szerettek volna megszerezni, így szíves örömest feliratkoznak a hírleveledre, mert érdekli őket a téma. Kutatnak az információk után. Egy részük nem kéri a segítségedet majd. Nekik nem fogsz tudni eladni. És lesznek olyanok, akik nem akarnak önállóan azzal vesződni, ők lesznek a te embereid.

Te önállóan valósítanád meg a “Hogyan gyűjts feliratkozókat” projektet vagy felkérsz szakértőnek? Kapcsolat menüpont alatt keress meg, ha:

  • időt akarsz megtakarítani.
  • jó eredményeket szeretnél
  • profitot szeretnél
  • növekedni szeretnél a vállalkozásoddal.

És ha tetszett az írásom, akkor kérlek, Likeold, oszd meg. Köszönöm

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!