A költői vonal – az adatbázis marketing vajon mi? – helyett inkább egy zene címe adta a címhez az alapot, amely legalább annyira felkavaró volt a maga idejében, mint a Media Markt gunyoros reklámja. Ez utóbbi szintén szíven ütötte a nagyérdemű hallgatóságot, a fülnek dicsően zengő “mert hülye azért nem vagyok…” dallammal. Sokan magukra vették az üzenetet (pedig azt eredetileg a konkurenseknek szánták), így komoly sértődés, elmarasztalás, perlekedés lett belőle. Persze a per kimenetelétől függetlenül még nem fog megváltozni az az áldatlan állapot, ha valaki tényleg annak számít…
Az adatbázis marketing vajon mi? 🙂
Remélem, hogy a fenti bárdolatlan sorom nem fog ilyen mélyenszántó visszhangot kiváltani a tisztelt publikumból, nem is tervezem ezt firtatni, mert más a szakterületem, így maradjunk a marketingnél. Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy az adatbázis marketingnek vajon mi a haszna?
Mi a címlista, a marketing adatbázis haszna?
Egy vérbeli marketinges attól kerül igazán izgalmi állapotba, ha nagyon sok adat felett uralkodhat. A hatalom édes íze ilyenkor megrészegíti a kolléganőket és kollégákat… Igen, mert az király dolog. 🙂 Manapság mérhetetlenül sok adat keletkezik rólad, rólam, a kollégáidról, a szomszédaidról és ez jó. Persze, privát emberként nekem sem jó, hogy a Google, a Facebook azt is tudja miért álltam fel 10:00-kor a gépemtől. De vállalkozóként csodálatos minél többet tudni a leendő és persze meglévő ügyfelekről, mert akkor jobban ki tudod szolgálni őket, igaz? Tehát ez a hatalmas információ éhség ezeknél a bődületesen, túl nagyra nőt dinoszauruszoknál is egy ilyen magasztos szándékkal van átitatva. Míg nálunk kisebb vállalkozásoknál is igyekszünk minél több információt kideríteni a kedves kuncsaftokról, jelöltekről, mert azok birtokában még tökéletesebb kiszolgálást tudunk biztosítani a részükre.
Az adatbázis marketingnek is van fundamentuma!
Aki egy cseppet is ráérzett erre korábban, akár még az online marketing elterjedése előtt az nagyon gondosan, egy képhez hasonlóan minden lényeges információt begyűjtött a kedves kuncsaftokról, a lehetséges vevőjelöltekről. Manapság persze sokkal egyszerűbb dolgunk van bizonyos értelemeben, mert az online marketing csatornáival olyan tömböket – már egy adatbázisba tömörült felhasználókat – tudunk megszólítani, akikről pontosan tudjuk, hogy kik ők, hány évesek, nagyjából mit akarnak és ebből kikövetkeztethető, hogy mit lehet nekik eladni.
Az adatbázis marketingnek áldásos hatása lesz a te vállalkozásodra is!
Főként akkor, ha használod, ha meghúzod azokat a lapokat, amelyekkel überelni tudod a versenytársak vezérelvét! Nélküle elveszett ember vagy, mert manapság ez a legbiztosabb út a sikerhez vezető sztrádán. Nélküle nincs semmi csak egy nagy űr ás zűr! Mi a versenytársaid vezérelve? Kiraknak valamit a Facebookra, kiküldenek valami dögunalom hírlevelet. Nagyjából ennyi, ezt pedig nem nehéz felülmúlni, igaz? Egyszerűen adatbázis kell ahhoz, hogy jól élj, ezért folyamatosan építened kell a bázisaidat.
Mit jelent ez, folyamatos marketing bázis építés?
Ez azt jelenti, hogy állandóan dolgozol azon, hogy gyűjtsd az érdeklődőket. Őket adatbázisokba tömöríted, akikből aztán ügyfeleket tudsz generálni. Milyen adatbázisokba? Email, Hírlevél, Sms, Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Google+, Linkedin. Nem az a lényeg, hogy százezres bázisaid legyenek! Az a lényeg, hogy ápolt, gondozott, élő bázisaid legyenek, amelyek tagjai figyelnek rád!
Tévhit az adatbázis marketingben!
Az adatbázis marketingben manapság a legtöbb vállalkozó rögtön az email marketingre gondol, a hírlevélre. Azonban az adatbázis marketing ennél messze több! Az adatbázis marketing és az email marketing hasonlat olyan, mint a FÖLD korát – elvileg 4,6 milliárd év – összehasonlítani az emberi civilizáció eddigi időtartamával.
Akkor mire vonatkozik az adatbázis marketing? Miből is áll még?
Az adatbázis marketing egy adatvezérelt marketing elv, amely figyelemmel követi azt a fontos tényt, hogy milyen tevékenységeket hajtottak végre a vásárlóid és érdeklődőid. Majd ezek figyelembevételével kapják meg a következő impulzusokat, hírleveleeket, marketing üzeneteket, ajánlatokat. Mik lehetnek ezek az információk, amelyeket te is könnyedén ki tudsz nyerni?
1. Ügyfelek adatai
1.1. Ki milyen terméket vásárolt?
1.2. Ki milyen összegben vásárolt?
1.3. Ki milyen gyakorisággal vásárolt?
1.4. Ki milyen mennyiségben vásárolt?
1.129…. Ugye ide még jó sok infót lehet felsorolni…
2. Ajánlatkérők adatai
3. Email adatbázis /bázisok
3.1. A. szegmentált email adatbázis csak hölgy érdeklődők
3.2. B. szegmentált email adatbázis csak házas férfiak érdeklődők
3.3. C. Stb, stb, stb.
Konklúzió az adatbázis marketingről!
Ezt pusztán egy kis ízelítőnek szántam, de induláshoz bőségesen elég, mert sok vállalkozásban még hírlevél marketing sincs, nemhogy ilyen mélyreható elemzések és gondolatok lennének. Vagy olyan a hírlevél marketing van, hogy jobb volna, ha nem lenne. Ez egyébként igaz a vállalkozások nagy hányadára. Naponta követem, iratkozom fel cégek hírleveleire, ezért ezt tapasztalom. Bocs, nem sértésnek szánom, ez a valós helyzet… Kérj meg egy szövegírót, hogy ő készítse el a hírleveleid szövegét. Ha már itt vagy, akkor minek mennél máshoz, igaz? Keress meg engem, mert szívesen segítek a hírlevél marketinged rendbetételében.