Ha hírlevél marketingbe készül belevágni, akkor tudnia kell, hogy az igazán ütős eredmények eléréséhez saját adatbázist kell építeni. Egy jól felépített céges listával is lehet eredményeket elérni, azonban egy egyénileg dedikált címlista a leghatékonyabb megoldás. Ennek felépítéséhez több jó módszer áll a rendelkezésünkre, most ezek közül egyet a nyereményjátékokat fogjuk górcső alá venni.
Nyereményjátékok segítségével gyorsan és hatékonya lehet címlistát építeni, azonban csak akkor ha jól tudjuk alkalmazni ezt az eszközt. Ez egy nagyon ingoványos talaj az email marketing területén. Miért az? Mert rövid idő alatt sok feliratkozóra tehetünk szert, azonban ha nem tervezzük meg pontosan nagyon híg lehet a listánk. Ez azt jelenti, hogy sok olyan ember is feliratkozik majd, akiket csak a díj érdekel, de a termékeink vagy a szolgáltatásaink nem.
Hogyan küszöbölhetjük ki ezt a problémát?
Találkozott már olyan nyereményjátékkal, ahol egy iPhone vagy egy wellness hétvége került kisorsolásra? Biztosan, hiszen tucatjával látnak ilyenek napvilágot. Mi ezekkel a baj? Hogy ezekre a termékekre mindenki vágyik függetlenül attól, hogy a későbbiekben milyen hírlevelet fognak kapni. Rengetegen feliratkoznak majd annak reményében, hogy Ők lesznek a szerencsések. Majd a későbbiekben vagy leiratkoznak vagy csak egyszerűen el se olvassák a hírleveleinket. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük olyan díjat vagy díjakat kell meghatároznunk, amik a potenciális ügyfeleink számára lehetnek érdekesek. Ez lehet kupon, magas kedvezmény, termékek a kínálatunkból vagy akár egy e-book is. A lényeg, hogy csak a potenciális ügyfeleinknek legyen érdekes.
Címlista építés -Legyünk kreatívak!
Próbáljuk túllépni a megszokott nyeremény palettán és ajánljunk fel olyat, ami egy kicsit szokatlan. Ez lehet egy ingyenes tanácsadás, konzultáció, egyedi személyre szabott termék vagy termékcsomag egy bizonyos értékben. Valami, amitől különlegessé válhatunk és az érdeklődők is annak érezhetik magukat.
Figyeljünk, mert szigorúak a szabályok
Egy nyereményjáték kihirdetése nem merül ki annyiban, hogy meghatározzuk az időpontját és a fődíjat. Pontosan ismernünk kell a jogi szabályozásokat, hogy hogyan gyűjthetjük a feliratkozókat, milyen személyes adatokat kérhetünk el és milyen módon kell zajlania a sorsolásnak. Ha ezekkel nem vagyunk tisztában és szabályt sértünk, annak súlyos következményei lehetnek.
Mi a konklúzió?
Összességében azt kell, hogy mondjuk a nyereményjátékok nagyon jó email adatbázis építő eszközök, de csak ha jól tudunk bánni velük. Kellő körültekintéssel gyorsan és jó listát építhetünk vele. Biztosan többe fog kerülni, mint sok online letölthető vagy megvásárolható adatbázis, de a hatékonysága és lényegesen jobb lesz!