Ne vesztegesd el ezt a lehetőséget!
Sok vállalkozás nem igazán használja ki az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, mert nem is nagyon tudják miről írhatnának. Te találkozol hírlevelekkel? Csak viccelek, mert gondolom, hogy nálad is landol pár tucat naponta vagy hetente. Pontosan ezért vélik úgy sokan, hogy már nincs haszna az e-mail marketingnek, de brutálisan nagyot tévednek, mert ez még mindig működik. Már másként kell alkalmazni, mint 10 éve, de dolgozik szépen! Aztán ott van az idő faktor is, hogy ne csak a nincs miről írni témát feszegessem, de a nincs mikor írni is szerepet játszik a legtöbb vállalkozó életében. Pedig a hírlevél marketing a mai napig fontos, mert a konkrét és leendő ügyfeleidet tudod elérni vele.
De mit tesznek a legtöbben e-mail marketing címszó alatt?
Néhányan havonta egy-egy nagyobb akcióról tájékoztatják a feliratkozókat és ezen felül kifújt a kommunikáció. Azonban ennél sokkal több potenciál van a hírlevelekben. Az e-mail marketing segítségével nem csak emlékezni fognak rád az ügyfeleid, a vacilláló leendő ügyfeleid, de még ezen felül az emberi és szakmai elismerésüket is megszerzed. Hogyan? Azáltal teszel rá szert, hogy megosztod velük a tudásod, tapasztalatod, meglátásaidat és maximálisan a segítségükre leszel. Most egy kis ötlet börzével készültem, hogy mi mindenről tudsz írni a hírlevélben.
Oszd meg a sikereiteket az e-mail marketingedben!
Manapság nagyon fontos, hogy minden téren személyes kommunikációt folytass. Azaz nem csak értékesíts, hanem egy jó ismerősként vegyél részt a feliratkozóid életében. Így ha egy újabb sikert könyvelhettek el, akkor azt bátran oszd meg hírlevélben is. Ezzel nem csak egy barátinak nevezhető kapcsolatot építesz ki, de látni fogják, hogy folyamatosan fejlődtök is.
Kérd ki a véleményüket a hírlevélben! Micsoda?
Ha egy nagy döntés előtt állsz, akkor nyugodtan kérd ki a feliratkozóid véleményét. Ezzel érezni fogják, hogy Ők is szerves részei voltak egy termék vagy szolgáltatás fejlesztésének, kialakulásának, így a magukénak érzik majd, aminek köszönhetően sokkal szívesebben ajánlják az ismerőseiknek is. Egy közösséget formálsz az e-mail marketing útján is. Ráadásul őket közelebb is tudod húzni magadhoz, amennyiben hírlevélben is kommunikálsz velük.
Oszd meg a tudásod az e-mail marketinged útján!
Biztosan a Te tarsolyodban is vannak olyan információk, melyek jól jönnek az érdeklődőidnek, mert érted a területed finomságait. Főleg a cukrászok… Ezeknek minden mozzanata értékkel bír a te érdeklődőid szemében, mert ők soha nem fognak annyit tudni a te területedről, mint te magad. Ezt át tudod adni bizonyos időközönként vagy egyenesen egy hírlevél sorozatban. Egy hírlevél sorozattal magadhoz édesgeted a konkrét érdeklődőidet. A mini tananyag keretében átadod a tudásod egy részét és közben épül a bizalom feléd, amely az eladás alapja az interneten is. Ha azt látják, hogy jól végzed a munkádat, állhatatos, megbízható vagy, akkor sokkal inkább fognak számolni veled a megrendeléseik során.
Mire gondolunk? Mi ez a levélsorozat?
Autószerelő vagy? Készíts egy videót, hogyan kell megnézni az olaj szintet, a motor kompresszióját vagy lecserélni a tárcsafékeket. Minden bizonnyal, ha te egy autószerelő vagy, akkor a kisujjadban van ezeknek a technikája. Lehet, számodra ez evidens, sőt egyenesen nevetségesen egyszerű, de sok embernek lövése nincs róla, hogy miként el elvégezni. Persze sokan megnézik majd, és egy részük megcsinálja maga. Ez minden szakember félelme, de nem nekik fogsz eladni, mert ők úgy is megpróbálják sk megoldani a dolgokat. Aztán ezek közül sokan feladják az elején, a közepén, majdnem a célban és hozzád fordulnak. De neked elsősorban nem rájuk kell koncentrálni, hanem arra a tömegre, akiknek szimpatikus lettél és mást már nem is választanának. Ők a te igazi célpiacod!
DIY
Olyan terméked van, mely bármilyen formában felhasználható vagy újrahasznosítható? Nagyon jó! akkor ezt oszd meg a feliratkozóiddal is. Egyre menőbbek az ilyen tartalmak és egyre több ember szeret kézzel készített dísztárgyakat vagy ajándékokat készíteni.
Mutasd be az új termékeid a hírleveledben!
Ha új termékkel vagy termékekkel bővül a palettád, akkor ezt mindenképp mutasd meg az érdeklődőidnek is! Lehet, hogy éppen ezt az új terméket keresi mindenhol, így nagyon megörül majd, amikor Neked hála csak néhány kattintásra lesz a hőn áhított portékától.
Gyakori kérdések megválaszolása.
Vannak olyan kérdések, melyekkel napi szinten fordulnak hozzátok az új érdeklődők? Akkor tegyél Nekik és magatoknak is egy szívességet azzal, hogy a teljes e-mail adatbázisodat tájékoztatod ezekről az információkról. Persze itt nagyon kedvesen kell felvezetni, hogy érezzék Nekik szeretnél segíteni és nem csak eleged van már ugyan azokból a kérdésekből.
E-mail marketing konklúzió!
Ez csak néhány példa az e-mail marketingnek a számos lehetősége közül, amivel meg tudod keresni a feliratkozóidat. Bármilyen témát is választasz nagyon fontos, hogy minden esetben valóban legyen információ tartalma. Legyen értékes, érdekes a hírleveled. Ne csak azért írj a címlistádnak, mert szeretnél vagy, mert kell hírlevelet írni, hiszen, így könnyen elveheted a kedvüket a további leveleid elolvasásától.