Miért tegyél képet a hírleveledbe?

Ez elsőre furcsán hangzik, de nem olyan nagyon egyszerű a válasz. Hiszen miért ne tennél képet a hírleveledbe, ha attól szebb és jobb lesz. Ugyanakkor van itt egy kis probléma. Az átlagos felhasználók körében használt levelező kliensek nem nagyon szeretik a képeket átengedni, ha csak nem adott a felhasználó külön engedélyt rá. Azonban ez a szám a béka feneke alatt van, mert a userek többsége az alap beállításokkal használja az email klienseket. Az email kliens pedig rendszerint kiabál, hogy: nagy veszélynek vagy kitéve, mert képek is vannak a hírlevélben.  Ezek után hányan töltik le a képeket a hírleveledben?

Kép a hírlevélben?

Akkor van egyáltalán értelme használni képeket a hírlevelekben, ha minden bizonnyal kevesen töltik le őket? A legtöbben úgy sem fogják látni, sőt a spam szűrőkön is nehezebb lesz áttornázni a hírleveleket. Akkor meg minek ez az egész képes felhajtás?

Hírlevél kép szerekesztése

Hírlevél kép beillesztés, kép a hírlevélben

Hozd meg a kedvüket képekkel!

Miért is jó a kép a hírlevélben? Arról már biztosan Te is hallottál, hogy évről-évre egyre több képpel kell illusztrálnod és tagolnod a mondanivalódat, hogy az emberek számára fogyasztható legyen. Ez annak a nagyon egyszerű ténynek a következménye, hogy egyre kevesebben szeretnek olvasni és már egy 2-300 szavas szöveg láttán is hanyatt homlok menekülnek. Na persze a menekülők között, azért akad olyan is, akinek nincs betű allergiája, csak nagyon egyszerűen nincs ideje egy ilyen hosszúságú bejegyzést elolvasni. Viszont egy hosszabb szöveg is jól fogyasztódik kisebb részekre tagolt szöveggel és képekkel színesítve, mert akkor kevésbé tűnik időigényesnek az elolvasása. De egy jó illusztráció abban is segít, hogy könnyebben eldöntse egyáltalán szeretne-e időt szánni az adott szöveg elolvasására.

Rejtsd el vele, ami nyilvánvaló!

Nyilván Te is használsz az oldaladra mutató linkeket az hírleveleidben. Azonban ezeket nem csak a hírlevél szöveges részeire, hanem a képek alá is helyezd el, így kevésbé lesz indirekt a motivációs szándékod és egy szép termék kép még jobban motivál a vásárlásra. Ezzel a kis trükkel hatékonyan növeled az átkattintási arányt és a konverziós számaidat! A kép beágyazása a hírlevélbe egyáltalán nem egyszerű feladat. Főleg, ha responzív hírlevélről van szó. Azt javasolom, hogy inkább kész template megoldásokkal dolgozz, mint magad láss hozzá a szerkesztéshez. Ne feledkezz meg az alt tag megadásáról (ha nem töltik le  képet a hírlevélben, akkor a helyette megjelenő szöveg az alt tag) se, mert nélküle lepontozzák a spam szűrők a reklám leveledet.

Honnan használj képeket?

Az első és legfontosabb szabály, hogy jogtiszta képeket használj! Ez azt jelenti, hogy ne a Google keresőjéből (Ha csak nem állítottad be a következőt: Eszközök – Felhasználási jogok – Újrafelhasználható/ módosítható, mert ebben az esetben olyan képekkel fogsz találkozni, melyeket szabadon használhatsz), fotósok Facebook vagy weboldaláról származó képeket használj, mert problémád lesz belőle. A fényképek már sok éve tartalmaznak olyan pixel, tracking kódokat, amelyekkel bemérhetők. És akkor neked busásan meg kell fizetned a jogosulatlan védjegyhasználat utáni jogdíjakat. Nem a levegőbe beszélek, komoly büntetések vannak.

Milyen képeket használj a hírleveledben?

Mindenképpen kapcsolódjon a hírleveled témájához és erősítse a mondanivalódat. Azonban sértő képet soha ne használj, mert az szintén degradáló hatást fog kiváltani a célközönségedből. Még akkor se vetemedj ilyesmire, ha így erősebben, meggyőzőbbnek és motiválónak véled az olvasó közönség szemszögéből nézve. A képek ettől még lehetnek meghökkentőek, botrányosak, de legyen ebben a kiválasztási procedúrádban egy vonal… Törekedj arra, hogy a képeid jó minőségűek legyenek.

Mekkora legyen a kép mérete a hírleveledben?

Törekedj arra, hogy jó minőségű képeket használj, azonban ezek a képek zömében nagyméretűek, amiket a levelező kliensek nem nagyon kedvelnek. Így ez tovább nehezíti a kiválasztás folyamatát.  A legjobb megoldás az, ha picit lerontod a képek minőségét, amelyet még az emberi szem nem feltétlen érzékel. Lehetőség szerint az egész hírleveled mérete ne haladja meg a 70-80 Kb-ot.

Mi az a call to action és hogy jön össze a képekkel? Kép a hírlevélben?

A call to action lényegében azt jelenti, hogy az általad kitűzött cél felé terelgeted az olvasóidat egy gomb segítségével. Ez lehet vásárlás, feliratkozás, megrendelés vagy csak egyszerűen az oldalad meglátogatása. Egy szép képpel sokat tudsz tenni, hatni azért, hogy minél több konverziót és lead-et generál, ezért használd ki a képekben rejlő erőt.

Mi a végső konklúzió? Előnyt jelent a kép a hírlevélben?

Azt kell, hogy mondjam a képek a hírlevélben nagyon is jól működnek. Feladják a leckét és plusz munkád is lesz nekik köszönhetően, de ez mégis megéri, mert biztosan javítani fog a konverziós számokon. A hírlevél szerkesztés során több időt, figyelmet kell a projektre szentelned, de megéri. Ehhez azonban szükséges, hogy a fent felsorolt tényezőknek megfelelj. Legyen alt tag a képeknél, legyenek jó minőségűek a reklám levélbe szánt fotók, legyenek figyelemfelhívóak, valamint legyenek call to action gombjaid.

Summary
Miért tegyél képet a hírleveledbe?
Article Name
Miért tegyél képet a hírleveledbe?
Description
Mennyi ér egy kép a hírleveledben? Előnyt vagy hátrányt jelent, ha képeket is alkalmazol a marketing leveledben? Vajon mit ér egy kép a hírlevélben?
Author

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!