A címlista méret a lényeg?

Az email címlista mérete nem érdekes, csak nagy legyen!

A hatalmas méretű e-mail-címlista rengeteg előnnyel jár számodra, mert a nagy számok törvénye alapján sokkal több érdeklődőt tudsz felcsigázni, és abból jelentősen magasabb arányban lesz vásárlód, igaz? Vagy nem? Természetesen a címlista mérete nagyban befolyásolja az értékesítésed sikerességét és gördülékenységét, mert a méret igenis számít. De csak a mérte lényeges? A technika nem? Tévedés volna azt kijelenteni, hogy a méret mindenre megoldást nyújt, mert a legjobb és legnagyobb címlistát is pillanatok alatt tönkre lehet tenni pár ostoba és meggondolatlan hírlevéllel. Az email adatbázisok felépítése pedig elég nehéz folyamat manapság, amikor senki sem akar hírleveleket kapni.

Óriás címlista, hatalmas marketing adatbázis

Lehetséges egy óriás címlista efficiens kezelése? Hogyan kell egy ilyen marketing adatbázissal bánni?

Mi a fő problémája a nagy címlisták kezelésének?

A nagy marketing adatbázisok kezelésének az a legfőbb problémája, hogy a benne szereplő emberek érdeklődési köre szerteágazó. Ha ezekkel az irányzatokkal nem vagyunk tisztában, akkor nehezen tudunk számukra érdekes és izgalmas hírleveleket készíteni, kiküldeni. Csak a példa kedvéért közelítsük meg a következő témákkal a gigászi címlistakezelést: gyereknevelés, a 600 lóerős versenyautók, az űrkutatás vívmányai és a divat irányzatai. Biztosan mind a négy témáról szóló – feltételezett – hírlevél más reakciókat váltana ki a marketing adatbázis tagjaiból. Tegyük fel, hogy a gyereknevelés az első tömegesen kiküldött, megírt hírlevél szöveg, amelyre a babavárás időszakában elért hölgyek, anyukák nyitottak lesznek, de a tiniket teljesen hidegen hagyja. A 600 lóerős autókról szóló hírlevél elsősorban a férfiakat mozgatja meg, akiket érdekelnek a technikai újítások, lóerők, de a romantikus alkatú hölgyeket mélységesen hidegen hagyja. Az űrkutatásról szóló levél megával ragadja az álmodozókat, a tetre kész, fejleszteni, alkotni vágyó embereket, de hidegen hagyja azokat, akik földhöz ragadtak. Az őszi divatról szóló hírlevél a trendi hölgyeket, urakat és excibicionistákat szólítja meg, de egy műszaki beállítottságú embert annyira nem fog lázba hozni. Ugye érted a nagy marketing adatbázis dillemáját? Ha még nem tudunk sokat az olvasókról, akkor nagyon nehéz mindenkinek megfelelő tartalmat előállítani, mert nem tudjuk, hogy kit mivel lehet lelkesíteni. Mi lesz az olyan hírlevelekkel, amelyek nem érdekelnek? Ilyenkor történnek tömeges leiratkozások, Igaz? Ez a sepuku gondolatát idézi meg a címlista tulajdonosában…

 Milyen akadályokba ütközhetsz még nagy marketing adatbázisoknál?

Nem csupán a helyes téma meghatározása kulcskérdés a hatalmas marketing adatbázisoknál, hanem a kiküldés gyakorisága, a fókusz megszerzése és az izgalom elérése az olvasóban. Lássuk be utóbbi elérése a legnagyobb kihívás manapság, mert kevesen tudnak úgy érzelmeket átadni írásban, mint legnagyóbb íróink tették ezt számos fantasztikus regényben. De kanyarodjunk vissza a hírlevél kiküldés gyakoriságához, mert az is egy kulcsfontosságú kérdés. Ugyanis könnyen el lehet érni az olvasónál, hogy rányomjon a “leiratkozom” gombra. Azt pedig senki sem szeretné kiváltani belőle, mert a cél a “vásárolok” gombra való klikkelés kiváltása! A gyakori hírlevél kiküldés problémája leggyakrabban olyan marketing adatbázisoknál fordul elő, ahol van EDM, azaz elektronikus direkt marketing szolgáltatás. EDM kiküldés szolgáltatás nálunk is létezik, erről itt tudsz bővebben olvasni. Ilyen szolgáltatásoknál gyakori probléma, hogy a címlista le van terhelve, mert sokan és gyakran küldenek ki rájuk reklámleveleket. Ez azért is probléma, mert nem csak leiratkoznak a címlistákról az olvasók, hanem el is fordulhatnak tőlük! Azaz beteszik a spam mappába vagy csak törlik a leveleket, de rajta maradnaka  címlistán. Utóbbi ugyanolyan problémás, mert ekkor fejben betették egy nem érdekel kategóriába, egy szürke álomány szűrővel béjegezték azt meg.

Hatalmas marketing adatbázis probléma gyűjtemény…

  • Széles érdeklődési spektrum
  • Gyakori kiküldés
  • Fókusz megszerzése
  • Kívácsiság felkeltése

Mi a megoldás a hatalmas marketing adatbázis hatékony kezelésére?

Érdemes nyilatkoztatni az embereket érdeklődéseik tárgya felől, mert akkor témába vágó “reklámokat” kapnak, és a kiküldésből magasabb eredmények születnek. Végülis egy win to win to win helyzetet teremt, mert ha fizetett EDM kiküldés a cél, akkor nyer vele az olvasó, a megbízó és a kiküldő is, mert témába vágó reklámot kap. Az érdeklődési irányok megszerzésére láhattál már törekvést az ingyenes email szolgáltatóknál, mint Freemail, Citromail, stb. A regisztráció során meg kell adnod, hogy téged mi érdekel. Sajnos tapasztalatból tudom, hogy az emberek többsége baromi lusta, mert csak az elsőt rubrikát pipálják be, hogy mihamarabb túllépjenek a regisztráción. Sajnos nem sejtik, hogy így magukkal szúrnak ki, mert ennek az eredménye rendszerint az, hogy sokkal több EDM hírlevelet fognak kapni, hiszen nem tudják róluk, hogy pontosan mi érdekli őket. Persze a technológia fejlesztéseknek köszönhetően már mélyebbre ásunk… Így lehetőség van arra is, hogy tapasztalati úton térképezzük fel, hogy kit mi érdekel, mert a kiküldő szoftverekkel vezetjük azt, hogy ki milyen témájú EDM vagy marketing levelet nyitott meg. Arra is van módszertan, hogy az érdeklődési körön belül a kattintásokat, azaz a konkrét szándékot figyeljük. Így aztán egy letisztult képünk lesz arról, hogy az olvasóinkat mi érdekli, és ez az érdeklődésük milyen mélységeket súrol. Persze a legjobb, ha megkérdezzük tőlük, és perszonalizáltan külünk nekik EDM levelet vagy hírlevelet.

A legokosabb marketing adatbázis kezelő!

A legokosabb marketing adatbázis kezelő címlistát szegmentál, megkérdezi a hírlevél feliratkozókat, hogy mi érdekli őket. Azt is figyeli, hogy egyébként milyen témákat olvasnak, így egy letisztult kép realizálódik az olvasóiról. Ami nagyon kényelmes helyzetbe hozz téged, mert pontosan tudni fogod, hogy kinek mit küldj el. Mert így a hírlevelek kiküldéséből aztán több deal születik!

A címlista méret konklúzió!

A címlista méret lényeges, de a minőség ugyanolyan fontos, mert hiába van egy nagy email adatbázisod, ha senki sem olvassa. Sokkal jobb, ha van több kisebb email adatbázisod, amelyeket mindenki előszeretettel olvas, mert kifejezetten nekik szóló hírek, események, esettanulmányok kerülnek kiküldésre. Szóval az e-mail-címlista szegmentáció fontos, használd te is!

Summary
A címlista méret a lényeg?
Article Name
A címlista méret a lényeg?
Description
A címlista méret a lényeg? A méret a lényeg, igaz? Vagy mégsem? Dehogy is! A címlista méret a lényeg! Vagy mégsem? Olvasd el, hátha kiderül mi az igazság.
Author

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!