Hatékony hírlevél szövegírás? Mire jó a marketing levél?

Miben rejtezik a hatékony hírlevél szövegírás?

A hatékony hírlevél szövegírás figyelemfelhívó, tündöklő, de nem tolakodó, legfeljebb néha… Sokkal hatásosabb, ha nem tarkítja számos olcsó, áttetsző manipulációs technika. Az efficiens hírlevelek olvasása közben a célkeresztbe került vásárló nem érzi úgy, hogy a marketing levél írója a zsebében kotorászik a tárcája után.

Persze a jó marketing levél összetett, de mégis egyszerűen olvasmányos!

Az efficiens marketing hírlevél egy figyelemfelhívás, talán egy ajánlat, amiben a kedves Olvasód megtudja egy kedves terméked tulajdonságait, így jogosan megkívánhatja azt. Persze ehhez az is nélkülözhetetlen, hogy a hírlevél szövegíró kidomborítsa a termék kimagaslóan jó tulajdonságait. Fontos kiemelni azokat, amelyek valóban előnyösek, de nem jó marketing stratégia elhallgatni az esetleges negatívumokat sem. Sőt az őszinteséged lehet az a fegyvered, amellyel megnyered a legtöbb potenciális ügyfeledet.

A hatékony hírlevél szövegírás figyelemfelhívó, tündöklő, de nem tolakodó, legfeljebb néha...

A hatékony hírlevél szövegírás figyelemfelhívó, tündöklő, de nem tolakodó, legfeljebb néha…

A jó hírlevél szövegírás szemtelenül őszinte.

Mire hat a megfelelő hírlevél szövegírás?

A hatékony hírlevél marketing nem kimondottan csak az észre hat! Sőt az érzelmek is a szövegíró puskájának a célkeresztjébe kerül. Naponta hétezerszer kell döntenünk, melyek nagy részét érzelmi alapon, emocionálisan hozzuk meg. A központi processzorunknak kisebb a szerepe, mint azt sokan gondolnák. Persze a legtöbb ember már már nevetségesen logikusnak, racionálisnak állítja be saját magát, de elég kitapintani az érzelmi intellektusának ütőerét, és máris meg tudjuk dobogtatni a szívét.

Most azon töprengsz, te vajon mennyire vagy racionális?

A jó szövegíró, remek hírlevél gyártó nem éri be azzal, hogy bemutat egy terméket, felsorolja a jellemzőit, a felhasználási területét, hanem precízen, pontosan tesz arról, hogy az Olvasója megkívánja azt. Fontos, érezze, ez nem csupán egy termék. Ez a valami egy boldogsággal, jó érzésekkel együtt járó valami… Az efficiens szövegírás  ebből a szempontból hasonlít a költészethez, mert ez is magas fokú művészet.

A pótolhatatlan AIDA hírlevél modell és az efficiens hírlevél

Az AIDA hírlevél marketing modell koncepció nélkül nehéz dolgunk volna. Nélküle az igazán ütős szövegírás elképzelhetetlen, ez a modell a marketing hírlevél írásának az egyik fundamentuma. A rendszer nem új, sőt kifejezetten régi. Majdnem száz éve létezik. 1925-ben alkotta meg E.K. Strong. A hatékony kommunikáció kutatása már akkor elkezdődött.

Az AIDA felépítése:

  • Attention – figyelem
  • Interest – érdeklődés
  • Desire – vágy
  • Action – aktiválás

Az AIDA marketing modell fő mozgatórugója, hogy ebben a sorrendben kell impulzusokat mérnünk a kedves Olvasókra. Első körben a lehetséges vásárlók figyelmét korbácsoljuk fel. A következő lépés, hogy az adott termék iránt keltünk érdeklődést bennük. Ezután vágyat kell csiholnunk, annyira erőset, hogy cselekvésre szánják el magukat: vásároljanak.

A hatékony hírlevélírás lényege valahol elöl van…

A hatékony hírlevélírás szövegírás legnagyobb kihívását az első mondat jelenti. Ez a bevezető, amelynek annyira lényegre törőnek kell lennie, hogy figyelmet keltsen. Ez az a rész, amely rábírja az Olvasót, hogy tovább haladjon, erre fókuszáljon és elolvassa az egész levelet. Sajnos a legtöbb marketing levél olvasatlanul végzi a szemetesben. Ennek egyetlen hatásos ellenszere van, egy ütős első mondat vagy egy olyan – subject – tárgy, ami ráveszi az potenciális vásárlót, hogy olvassa végig az elektronikus marketing levelet.

A kiváló hírlevél szöveg

Tehát a kimagasló teljesítményt biztosító hírlevél szöveg legjobb része az első mondat. Ennek a résznek kell felkelteni az érdeklődést, rábírni a lehetséges vevőket, hogy hallgassák meg a hírlevél szövegíró mondandóját. Sajnos – vagy szerencsére, mert potenciális ügyfelek nekünk – ma is nagyon sok hírlevél „Tisztelt Hölgyem/Uram” bekezdéssel indít.

A kiváló hírlevél szöveg

Az efficiens marketinglevél következő fázisa, hogy az Olvasóból érdeklődőt kreáljon! Nem csupán az a feladat, hogy elolvassák a levelet, hanem érezzék azt, hogy nekik szól. Ekkor már érzelmileg elkötelezettek lesznek a levél írója felé. Nem győzőm, tényleg nem eléggé, eléggé,  eléggé hangsúlyozni, a jó hírlevél ezen része nem az, hogy agyon legyen fényezve egy termék. Maradjunk annyiban inkább, hogy ez a szegmens arról kell regéljen, hogy szót ejtünk az áruról, ami jó benne azt emeljük ki, tegyük még vonzóbbá. Igen, és itt elértünk a jó hírlevél írás következő pontjához, a vágyhoz. Igen, ez motiválja a vásárlást. Sok esetben a „megkívántam” erősebb érv, mint a „szükség van rá”. Ennek ellenére az észre is hatni kell, hiszen vannak józanabbul gondolkodó esetleges vásárlók és minden lehetséges vevő előtt vonzóbbá kell tenni az árut.

Ha az első három pont jól működik, akkor valószínűleg meglesz az utolsó is: az olvasóból vevő válik.

Megkívántad a hatékony hírlevél szövegírás szolgáltatásunkat? Akkor nem kell mást tenned, mint érdeklődj a Kapcsolat menüpont alatt. Lustaságok kattintsanak ide.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Hatékony hírlevél szövegírás? Mire jó a marketing levél? - EmailCímlista.hu
Author Rating
51star1star1star1star1star

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!