Bizony a hírlevél címzés a szövegírók igazi rémálma
Ugyan miért jelent ekkora kihívást egy hírlevél címsor a szakembereknek? Vajon mennyi vállalkozás követi el ezt a hibát, hogy nem szentel kellő figyelmet a címsornak? Azt gondolom, hogy tudod, hogy ez mekkora hiba! Minden bizonnyal azt is sejted, hogy ezzel – sok cégben – nem kevés potenciális ügyfelet veszítenek el. Ááááá- szerkesztői felkiáltás… De akkor miért így vagy úgy csinálják? Csak egy mondatról van szó!
Nekünk sincs minden szövegírói allűrre válaszunk
Sajnos arra jómagam sem tudok válaszolni, hogy miért hanyagolják el ezt a területet a cégek. Azonban azt meg tudom válaszolni, mitől jó egy címsor. Szeretnéd te is tudni? Milyen ismérvek mozgatják meg az embereket? Mi jellemez egy ütős címsort? A lehető legjobb helyen jársz, mert tőlem megtudod a fentiek javát.
Tömören a hírlevél címsorról, annak mikéntjéről…
A címsor lehetőség szerint ne legyen terjedelmesebb 50 karakternél, így minden platformon, eszközön jól olvasható. Fontos szempont a reszponzivitás, igaz? Igen, ez egy nagyon fontos szempont, de nem csak a címsornál! A hírlevelünk esetében is elkerülhetetlen szempont, hogy nem csak asztali gépen, hanem mobilról vagy táblagépről is jól olvasható legyen.
Figyelemfelkeltő hírlevél címzés!
A te szavaid beindítják az olvasó fantáziáját? Ébressz olthatatlan vágyat bennük a címzésben, mert azzal adod el a hírleveledet. 30% akció van nálad? Nagyon uncsi, mert mindenhol 70-90% kedvezmény van… Tálald úgy az akciót, hogy elovassák a hírlevelet is. Itt bátran engedjük el a fantáziánkat és találjunk ki bármilyen érdekes és cifra dolgot, amire még nem volt példa. Arra készteti, hogy megnyissa az üzenetünket? A többit majd a hírlevél elvégzi! Mondunk néhány példát:
– Tudod, mi a fiatalos külső 3 legfőbb titka?
– Szeretnéd 30 perc alatt letudni a karácsonyi vásárlást?
– 3 tipp, amely öletet varázsol a vérengző fenevadból is.
– Most visszafizetjük a szállítás díját neked is.
– stb…
Hírlevél címsor! Cselekvésre ösztönöz a hírleveled címsora?
– Már csak 3 napig tölthető le az ingyenes tananyagunk!
– Ezen a héten minden hírlevél szövegírás csomag mellé még egy levelet adunk ajándékba!
– A ma leadott rendelések mellé egy szuper interjú jár ajándékba!
– A héten megrendelt tréningek mellé 30 perc tanácsadás jár grátiszba!
A fentiekkel is elérhetjük a cselekvést. Ellenállhatatlan ajánlatra hívtam fel a figyelmet? Még szééép, mert aki tőlem szeretne valamit az ugrani fog egy ilyen ajánlatra. Érdemes időkorlátot is szabnod a konkrét ajánlat mellé. Ez utóbbi az emberek többségét azonnali cselekvésre ösztönzi, mert semmiképpen nem akarnak lemaradni egy jó ajánlatról. Persze előbb kell egy kis bizalomépítés, mert ha fogalmuk sincs róla, hogy ki vagy, akkor gyengül a motiváció.
Legyen egy rövid tartalom
Azon kívül, hogy figyelemfelhívónak kell lennie a hírlevél címsor feltétlen kapcsolódjon a levél tartalmához is. Az olvasó tudja meg belőle, hogy miről lesz szó a leveledben. Ne adj meg olyan túlmisztifikált címsort, amely nagyon érdekesen csendül, de nem kapcsolódik a hírleveled tartalmához. Mire gondolok ilyen hírlevél címsor alatt? Például, ha egy akciós téli gumi szettet szeretnél eladni az olvasónknak, akkor ne add azt a címet a hírlevelednek, hogy: „ Hallottad a három lábú macska esetét az asztronautával?” 🙂 Inkább azt írd, hogy: „ Tudja, hogy melyik abroncs márkát kedvelik a legjobban a Forma1-es versenyzők?” Bár az első cím is biztosan felkelti az olvasó érdeklődését mégis csalódás éri majd ha nem ismerheti meg a három lábú macska esetét. Pedig az milyen érdekes… Az utóbbi példánál maradva! Az állításod igaz kell legyen! Igazolható kell legyen, mert különben elveszted a bizalmat.
Tegyünk fel fontos kérdéseket
Fontos tudnod a választ arra: mik a legfontosabb kérdések a célközönséged számára? Ha tisztában vagy ezekkel akkor bátran használd fel őket a címsorodban. Ezek magas megnyitási arányt képesek generálni, hiszen ezek foglalkoztatják a potenciális ügyfeleidet és nagyon örülnek neki ha választ kaphatnak rájuk.
Pingback: Hírlevél kommunikáció - még lehetsz sikeres vele! - EmailCímlista.hu