4 mobilbarát hírlevél küldés tipp – Neked

Hírlevél kiküldéskor tartsuk észben a mobil felhasználókat!

Manapság a mobilbarát hírlevél küldés kihagyhatatlan eleme az email marketingednek. Miért ilyen nélkülözhetetlen a mobilra optimalizált hírlevél? Egy 2016 első negyedévében lefolytatott felmérésben több mint egy millió email megnyitást vizsgáltak, melyből megállapították, hogy az üzenetek 57%-át mobil eszközről nyitották meg. Ez 8-9%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és ez a tendencia tovább fog emelkedni.

Levelezzünk a mobiltelefonosokkal

A hírlevél kiküldése mobiltelefon felhasználóknak már régóta fontos

A te hírleveleid mobilra optimalizáltak?

A fenti kutatás is nagyon jól mutatja, hogy mennyire fontos szem előtt tartanod a mobil felhasználók szokásait. Ahhoz, hogy egy hírlevéled ne csak számítógépről, de okos telefonról is élvezhető legyen optimalizálni kell.

Te tapasztaltad már a hibásan megjelenő hírlevelek degradáló hatását?

Találkoztál már olyan hírlevéllel, aminek a témája nagyon is érdekelt, de mobilról nagyon nehezen volt olvasható? Ahhoz, hogy minden információhoz hozzájuss állandóan jobbra-balra kellett mozgatni az oldalt? Ugye, hogy nagyon zavaró? Persze, ha nagyon érdekelt a hírlevél így is elolvastad. Na de mi történt volna akkor, ha nem annyira? Akkor kiléptél volna, igaz? Mindig lebegjen a lelki szemeid előtt, hogy ugyanez előfordulhat a te hírleveleiddel is, ezért is kihagyhatatlan a mobilbarát hírlevél kiküldés.

Van egy rossz hírem! Lehet rosszul optimalizálni a hírleveleket!

Vannak már olyanok, nem is kevesen, akik már belevágták a fejszéjüket a témába és mobilra optimalizálták a hírleveleiket. De sajnos még köztük is sokan akadnak, akik ezt nem jól építették fel. Mégis hogy lehet ezt elrontani? Úgy hogy nem veszik figyelembe az olvasó szempontjait. Pl.: az olvashatóságot. Lehet, hogy már minden információ elfér egy mobil kijelzőn is, azonban olyan aprócska betűkkel jelenik meg, hogy az olvashatatlan.

Segítek! Mobilbarát hírlevél küldés! Adok néhány hírlevél tippet, hogy mire kell odafigyelni:

1.: Gondolkodj egyhasábos layoutban és felejtsd el a kéthasábosat, mert az csak szenvedés lesz neked is és az olvasóidnak is.

2.: Használj gombokat linkek helyett. A mobilos felhasználóknak sokkal könnyebb lesz egy gombra kattintani, mint egy linkre.

3.: Mivel a mailkliensek alapból nem jelenítik meg a képeket úgy tervezz hírlevél megjelenését, hogy az nélkül is jól nézzen ki.

4.: Használj websafe fontokat. Hiába próbálkozol mindenféle egyedi betűtípussal a végén úgy is kiderül, hogy ezek csak borsot törnek az orrod alá. Főként, ha rosszul jelennek meg…

Tudod mekkora egy felnőtt ember ujja?

Egy felnőtt ember mutatóujja 1,6-2,1 cm között van, ami 43-59 pixel között van. Ami azt jelenti, hogy legalább ekkorának kell lennie egy CTA – azaz click to action, avagy egy interakciót felpezsdítő – gombnak. És ha már itt tartunk. Mint ahogy már említettem a gombok sokkal praktikusabbak mint a linkek, így ezeket részesítsd előnyben. Ugyanakkor a gombok még csak véletlenül se legyenek képek, mert akkor sepuku lesz. Ugyanis a képek a legtöbbször nem jelennek meg levelező kliensekben, így nem fognak kattintani sem egy láthatatlan gombra! Tehát css formázással építsd fel a gombot, ne képi elemekkel.

Figyeljünk a képre hírlevél küldésnél!

Már több cikkemben tettem említést a hírlevelekben elhelyezett képekről. De újra meg újra fel kell hoznom a témát, mert ezen a területen végzetes bakikat is el lehet követni. Fontosak a jó minőségű képek, de úgy hogy minél kisebb méretűek legyenek. Tudom, hogy ez nehezen jön össze, de szerencsére vannak már olyan programok, amikkel nagyszerűen tömörítheted őket. Erről semmiképpen ne feledkezz meg, mert ellenkező esetben nagyon lelassulhat a kiküldés. Ráadásul a mobilok sem tudják gyorsan betölteni a giga nagy képeket. Sikeres hírlevél kiküldést kívánok.

Tetszett a mobilbarát hírlevél küldés cikkem? Bátran szólj hozzá, likeold, oszd meg.

 

cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
cxcvcvc
111 napos
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről. Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis kört. Adataidra vigyázok, ki nem adom!
Fresh Coffee
Subscribe to our free newsletter and get all the coffeeshop's news right into your mailbox. And a cup of mocha for free.
111 napos Email kurzus?
111 napos email marketing kurzus. Amit tudni kell a feliratkoztatásról, email bázis növelésről, hírlevelezésről, törvényekről.

Kérd, nehogy lemaradj róla, mert már 5.000-en jelentkeztek rá!
Szeretnél képbe kerülni? Akkor csak a neved és az elsődleges címed írd be, hogy biztosan megkapd ezt az értékes tudnivalót.
Szeretnél kép
Elfogadom az adatvédelmi szabályokat. Pipáld be a kis négyzetet, törvény teszi ezt kötelezővé. A jogi rizsától függetlenül az adataidra vigyázok, másnak ki nem adom!
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Figyelem!
A hírlevél marketing fontos, a legolcsóbb ügyfélszerző megoldás még mindig ez! Elmondom a legfontosabb tippeket!